× Fout! Er is een onbekende fout opgetreden. Gelieve het opnieuw te proberen.

Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

W.H.

W.H.

op January 5, 2021

Discussie titel: Wet arbeid vreemdelingen(Wav)

Beste forumleden

Hoe beschermd u (VvE) zich tegen aannemers die het niet zo nauw nemen met de nederlandse wet. WAV. (wet arbeid vreemdelingen(Wav).

Er worden mensen tewerkgesteld in opdracht van uw VVE.

Aannemer gebruikt illegalen arbeids vreemdelingen, wordt betrapt door kontrole diensten.

Krijgt boete maar uw VVE ook ?

Er zijn  rechtszaken bekend.

Is een regel in uw offerte en opdracht voldoende bescherming.

Zoals deze.

Alle kosten voor overtreding  wet arbeid vreemdelingen(Wav) zaken zijn voor opdrachtnemer.

Of 

Alle kosten voor overtreden van Nederlandse wetten zijn voor opdrachtnemer.

W.H.

W.H.

op January 5, 2021

Discussie titel: Rookgas afvoer CLV systeem en combinatie VR / HRe ketels in een systeem.

cv service zei:

Beste heer Hemmes,

Combinatie HR en VR is NOOIT mogelijk. Er zijn GEEN uitzonderingen.

het enige wat wel kan is als iedereen een eigen rookgas afvoer en eigen lucht toevoer heeft ketel voor ketel vernieuwen, maar hierbij is geen sprake van combineren omdat iedereen zijn eigen kanaal heeft.

zitten ketels op een zelfde kanaal kan een combinatie niet!

bij overstap van VR naar HR moet een kanaal ook HR geschikt gemaakt worden.

bij een complex hoger dan 5 woonlagen is renovatie ook niet meer mogelijk dan bent u toe aan een compleet nieuw clv systeem.

Leuke reactie.

HR en VR zijn slecht aanduidingen ove rendement.

VR open ketel (dus niet met ingebouwde vetilator) en HR ketels zijn verboden. groot gevaar.

VR gesloten syteem en HR gesloten systeem kan gewoon. 

Waarom niet? Beide aangeloten op clvsysteem  geeft geen enkle probleem.

W.H.

W.H.

op May 13, 2020

Discussie titel: DE VVE en het ubo-register

Hoi VvE besturen,

Betuttelen, Machtwellusteringen, Dreigen, UBO registratie

De overheid schrijft VvE vallen buiten deze regeling.

KVK schrijft het zelfde.

Autoriteit persoonsgegevens vind het ongehoort.

Nederlandssebank hoor je niks van.

Als dit doorgaat ben ik bestuurder af ga niet persoonlijk garant staan in een verplicht VVE waar ik niks te zeggen over het geld alleen mijn stem verder helemaal niks.

Verzekeraars tussen persoon gaan geen discussie aan dreigen met niet uitbetalen bij schades !?!

Mail aan VVE belang antwoordt van Jurist niks weggaan bij die tussen persoon. Onze vve is betalend lid van VvE belang.

Na de grote ophef via Fd is het stil niets in hun infoblad van deze maand?

Vind erg vreemd ?  VvE Bestuurder

Welke VvE bestuurder heeft de oplossing? 

W.H.

W.H.

op September 22, 2019

Discussie titel: Gas CV vervangen door E-CV?

Hoi een jaar verder.

Heb een airo als verwarming, mijn doel was een airco voor koelen na de hete zomers dit jaar weer lekker cool met airco

Maar nu mijn leverancier heeft me overgehaald een airco die ook mijn appartement verwarmt in de winter. 

En na een winter durf ik te zeggen het werkt mijn gas vebruik gezakt met 30% zo,n 300 m³ is x 70 cent € 210 

E kwh geestegen met 210 kwh x 25 cent € 60 

Twee dagen bij verwarmt 4 uur bij - 10 graden  2000watt is 8  x €.25 - 

Ben tevreden 

W.H.

W.H.

op September 22, 2019

Discussie titel: Onderhoudscontract lift KONE

Hebben 10 jaar terug alle groot bedrijven opgezegd en gegaan naar kliener organisatie.

Ook voor onze lift hebben we dit gedaan en hebben er geen spijt van.

Waarom naar kline bedrijven liefst familie bedrijven zijn meer betrokken bij uw zaken dan melogen van super groote bedrijven hun Pr is 150% dat weten we maar ....

PB voor details

W.H.

W.H.

op August 3, 2019

Discussie titel: berging scootmobiel

Scootmobiel in algemene ruimten? Ja! Normaal zou je dit zeggen maar in het algemeen belang denk ik er anders over. 

Kijk eens You tube onder  veligheidsregio Rotterdam Rijnmond 

Hoe gaan we hier mee om. Wie betaald de schades, is dit het risico waard? 

W.H.

W.H.

op August 28, 2018

Discussie titel: Rookgas afvoer CLV systeem en combinatie VR / HRe ketels in een systeem.

Beste mensen,

Duidelijker is het er niet op geworden.

Dus de installatie wereld is niet bij machtte om een "goed duidelijk"advies te geven.  Moeten we als leken dan maar luisteren naar die gene met het mooiste vehaal. Meestal kost dit ook veel geld. 

We zijn nu gaan kijken naar het electriche alternatief, weg gas 2030 en gevaren van rookgassen en het aardgas de deur uit .

Kosten ectxra per woning zijn beduidende lager dan de nieuwe opgeknaptte clv. 

W.H.

W.H.

op June 17, 2018

Discussie titel: Gas CV vervangen door E-CV?

Beste lezer,

Electriche verwarmen echt duurder?

Heb 20 jaar electriche verwarming gebruikt in een vorig huis. Heerlijk.

20 jaar de zelfde installatie zonder geduvel met controles storingen en aanpassingen aan de rookgas uitlaat en neiuwe ketel.

Super regebaar per ruimte kan nu ook draadloos. Geen getik van leidingen geen aan en uitslaan ketel herrie. Duurder Nee niet echt.

In de vorige berichten alleen maar veronderstellingen geen exacte getallen die aangeven dat de electriche verwarmen veel duurder is. 

Reken je kuubs gas eens terug naar kWh en dan wordt het duidelijker. 

E ketel in plaats van Gas circa 2000 euro geen laarlijkse keuringen ect 15 X 70 euro per jaar 1050 plus cv ketel 1600 euro is aanzienlijk duurdere aanschaf dan Gas ketel plus aanpasingen in huis en co gevaar.

Wel zul je een extra groep e groep moeten plaatsen trek de e kabel door de niet meer gebruikte gasleiding en plaats de groepkast bij de ketel ga er vanuit dat u electriche kookt. circa 500 euro.

Heb nu gas maar ga snel over op E verwarming per ruimte regelbaar en geen water leidingen meer verwarmen in de beton vloeren en lose ruimte. Zoek eens op convector radiatoren Noorwegen zit er vol mee.

Duurder een fractie maar wel meer komfort.

En in combinatie met zonne panelen ben je niet duurder uit, voor circa 6000 euro heb je zonne pannelen voor verwarming en verlichting. suc6

W.H.

W.H.

op October 28, 2017

Best CV man, dit werkt goed als u CLV systeem met een goede afvoer en geinspecteerd rookgas of het in orde is.hebt Brunssum bana 2008 geen probleem.

Welke TNO rapport steunt uw beweringen?

Dit t.o. praktijk voorbeeld.

W.H.

W.H.

op September 7, 2017

Discussie titel: Wil andere Vve bestuurder

Jammer want besturen met de buren gaat bij vele goed.

Praat eens met de gemeente over de situatie en laat deze je ondersteunen met deze bestuurder.

Want mogelijk gaat de gemeente met je mee. Zeker bij ernstig achterstallig onderhoud.