Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

bart56

bart56

op October 19, 2018

Discussie titel: Rekening automatische deur voor VVE of WMO of invalide bewoner?

Goedemiddag,

Tijdens mijn vakantie heeft de automatische gezamelijke voordeur het begeven.Deze automatische voordeur is noodzakelijk voor een mevrouw met rollator in ons appartementengebouw(10 app.).Ook drie 80 plussers maker er gebruik van.Gezien de snelheid waarmee dit moest gebeuren is er door een lid achteraf contact opgenomen bij de gemeente of er een WMO vergoeding tegenover staat.De gemeente ambtenaar gaf aan dat er geen sprake kan zijn van het overnemen van deze kosten.Een aantal leden vinden dit een vreemde gang van zaken.

Moeten deze leden dan meebetalen-via de VVE- voor een voorziening die zij niet nodig hebben?.

Is de gemeente verplicht om deze nota wel te betalen?.Immers ,we moeten toch zolang mogelijk in ons eigen huis blijven wonen?

Of moet de rekening naar de mevrouw met de rollator en moet zij het eventueel maar uitvechten met de gemeente?

Splitsingsacte 1992 en er rust geen bestemming op,dat er alleen ouderen mogen wonen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie!

bart56

bart56

op July 22, 2018

Discussie titel: MJOP....beslissen leden of het bestuur in de keuze over 0,5% jaarlijks reserveren of 10 jaren onderhoudsplan?

Bovenstaande kop zegt eigenlijk voldoende.MJOP was geen agendapunt op de laatste vergadering(was ik afwezig).

Moet hierover gestemd worden door de leden of is deze beslissing door het bestuur te nemen?

En horen leden i.v.m. de privacywetgeving info verstrekt te krijgen van het bestuur?

Dank alvast voor de antwoorden.

bart56

bart56

op January 31, 2018

Discussie titel: Secretaris/penningmeester gaat met formulieren rond en vraagt handtekening om tuinman te behouden

Dank nogmaals:

dus met een lijst rondgaan buiten de vergadering om en je weet bij voorbaat dat je niet iedereen op 1 lijn hebt,is kansloos.

bart56

bart56

op January 24, 2018

Discussie titel: Secretaris/penningmeester gaat met formulieren rond en vraagt handtekening om tuinman te behouden

Goedenavond,

Bovenstaande kopregel vertelt al veel.De oudjes tekenen toch wel.En bij 1 lid werd er dwang uitgeoefend om toch vooral te tekenen...je móet...Een paar leden zijn nl. van plan om zelf het tuinwerk te gaan doen en dat staat meneer niet aan.Ondanks de besparing van 2300 euro zegt onze penningmeester:nee.Ik kan er met mijn verstand niet bij mede omdat er de komende jaren flink geinvesteerd moet worden.Deze secr./penningmeester zit als enige in het bestuur.

Is deze handtekeningenactie rechtsgeldig?.Ik dacht dat bestuursleden van de VVE alleen opdrachten van de vergadering moeten uitvoeren?.En dat er op de vergadering besloten wordt?

Dank alvast voor Uw antwoord(en).