Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

Wim VVVE

Wim VVVE

op April 16, 2020

Discussie titel: Is er een toezichthouder die de belangen van VVE mede-eigenaren kan behartigen?

Paul zei:

als lid heb je normaal toegang tot de formulieren, aantekeningen en meer van dat soort dingen die relevant zijn, als jij vind dat het anders moet dan staat het je vrij om naar de rechter te stappen, als de vve niet goed geleid word dan kun je daar vragen om ontslag van het bestuur EN de beheerder, uiteraard sta je met meerdere leden sterker in deze, ook Financieel maar alleen kun je dit ook doen, vergeet niet om dit alles vooral heel goed te onderbouwen, vandaar, informeer jezelf zoveel als mogelijk door de administratie door te snuffellen!!!

Zijn hier precedenten van?

Mijn administrateur (extern bedrijf) lapt elke regel aan zijn laars en betaalt eigen BV's voor werk zonder dat er toestemming vanuit vergadering is. (van 75k is zo meer dan helft verdwenen)

Zelfs al sta je volgens reglementen volledig in je recht qua stemverhouding (ik heb 2/6, uitgaven hebben 3/4 nodig), in praktijk lijken er pas stappen ondernomen te kunnen worden als (meerderheid) VvE leden dit gezamenlijk doet.

Wim VVVE

Wim VVVE

op April 16, 2020

Discussie titel: Administrateur VVE (extern) lapt reglement aan laars en besteed geld naar believen, hoe dit te stoppen?

De administrateur (extern bedrijf) doet al jaren uitgaven aan zijn eigen BV's (zoals schilderen van een voordeur voor €1200,-) zonder dat deze goedgekeurd zijn door de vergadering.
In laatste vergadering hebben wij geeist om al deze mogelijke uitgaven voor te leggen aan de vergadering, waarna deze stuk voor stuk niet de reglementair vereiste 3/4 meerderheid behaald hebben en dus niet goedkgekeurd zijn.
Tot mijn verbazing zijn de uitgaven toch weer gedaan en in de notulen als goedgekeurd door de vergadering vastgelegd.
Wat is er tegen deze wantoestanden te doen. Wil in ieder geval de bijdrage opschorten.
Met mijn 2/6 aandeel kan ik reglementair over elke uitgave (boven vaste bedrag) beslissen.

Daarnaast krijg ik nooit inzage in administratie, heeft bestuur geeneens het geldende reglement in bezit (zoals in een eerdere zitting rechtszaal bleek) en speelt hetzelfde bedrijf ook onrechtmatig voor VvE voorzitter met een bevriende stroman en bewoner die het op papier is.

Kort gezegd lapt de administrateur de regels volledig aan zijn laars en doet met de kas wat hij wil.
Wat valt er hier tegen te doen?