Dempen ongedaan maken Demp gebruiker

ClaraSchippers

ClaraSchippers

3 weken geleden

Discussie titel: Hoelang is er subsidie voor isolatie beschikbaar?

Hoi allemaal,

Ik was benieuwd of jullie weten hoelang er subsidie beschikbaar blijft voor VvE’s? Afgelopen jaar was nogal chaotisch. We zijn nu bezig met een plan om de gevel en dak te isoleren, dus het zou fijn zijn als we wat zekerheid hebben met een tegemoetkoming.

Op de website van RVO kom ik er niet helemaal uit. Op deze subsidie isolatie website staat wel meer info, dat het tot 2025 beschikbaar is. Maar volgens mij is de ISDE subsidie er alleen voor particulieren..

Jullie een idee?

Clara

ClaraSchippers

ClaraSchippers

op February 15, 2021

Discussie titel: VvE subsidies voor verduurzamen

Hoi Paul, bedankt voor de informatie. Het vastrecht is inderdaad wel een probleem, maar het lijkt met onze collectieve gasketel toch een goedkoper alternatief. Een warmtepomp is interessant, maar wel prijzig in aanschaf. 

ISDE subsidie is wel mooi aan te vragen bij het warmtenet en de isolatie. Hopelijk gaat de regeling voor VvE ook snel weer open.

ClaraSchippers

ClaraSchippers

op February 9, 2021

Discussie titel: VvE subsidies voor verduurzamen

Wij zijn een VvE uit Rotterdam met 20 appartementen en hebben de wens om met het onderhoud van het dak ook te gaan isoleren. Waarschijnlijk combineren we dit met een aansluiting op de stadsverwarming.

Nu ben ik onderzoek aan het doen naar de subsidiemogelijkheden. De website van RVO vind ik onhandig en ik kwam deze website tegen om ISDE subsidie te checken. Alle voorwaarden staan mooi op een rijtje, alleen volgens mij kunnen we als VvE geen gebruik maken van de ISDE subsidie?

Toen ging ik verder lezen en nu blijkt ook de SEEH subsidie uitgeput te zijn. Dat is natuurlijk balen, want we kunnen dan geen subsidie krijgen voor de isolatie… Wel kunnen we onder de ISDE subsidie een korting krijgen voor aansluiten op het warmtenet.
Hebben jullie een idee wanneer de SEEH weer open gaat en tips?

Mvg, Clara