Aanstellen kascommissie

Buurman

Buurman

op May 4, 2020

Buurman schreef:
.....     (behalve in het Burgerlijk Wetboek)  en 

in een andere reactie: .....    Het gaat in dat [BW-] artikel over verenigingen in het algemeen.    ....

@DIKOZ

Met andere woorden: het geldt dus voor alle verenigingen.

Voor mezelf had ik het punt al afgelsoten zoals je misschien las?  Behalve dat: in mijn eerste bericht schreef ik al dat ik bekend ben met het artikel in het WB.

Tip aan moderator: wat mij betreft kan deze draad worden gesloten.

Bob

Bob

op May 4, 2020

Buurman zei:

Buurman schreef:
.....     (behalve in het Burgerlijk Wetboek)  en 

in een andere reactie: .....    Het gaat in dat [BW-] artikel over verenigingen in het algemeen.    ....

@DIKOZ

Met andere woorden: het geldt dus voor alle verenigingen.

Voor mezelf had ik het punt al afgelsoten zoals je misschien las?  Behalve dat: in mijn eerste bericht schreef ik al dat ik bekend ben met het artikel in het WB.

Tip aan moderator: wat mij betreft kan deze draad worden gesloten.



Quote

Met andere woorden: het geldt dus voor alle verenigingen.

Unquote

Fout Buurman!

De enige reden dat 2:48 BW voor VvE's geldt is 5:124 lid 3 BW juncto 5:135 BW.

 

 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op May 4, 2020

Voorts kan ik je meegeven dat threads niet worden gesloten, en zeker niet naar aanleiding van tips van wie dan ook.  :-)


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Buurman

Buurman

op May 4, 2020

@ Bob

- Ik schreef: "(behalve in het Burgerlijk Wetboek)". Als het door jou genoemde artikel daar niet onder valt heb je een punt, maar helaas je scoort niet, want alle punten van "Artikel" één tot en met het laatste "Artikel" vallen daaronder;

- Je meent iemand die behulpzaam is de maat te moeten nemen op zijn taalkundigheid. Tip: in het onderwijs zitten ze verlegen om leraren. Grijp je kans, al betwijfel ik of je wordt aangenomen omdat je uitroeptekens (ja meervoud, want je deed het vaker in deze draad) plaatste waar dat niet hoorde en je gebruikte twee talen in een zin, wat opmerkelijk is omdat ik het over een draadje had en niet over "threads", wat bovendien meervoud is qua betekenis;

- Of er discussies al dan niet worden gesloten zal niet aan jou liggen lijkt me, of ben je moderator hier? Gebeurtenissen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst;

- O ja, als je in het onderwijs niet aan de slag wilt of aan de slag komt weet ik nog een andere beroepsgroep waar men dringend verlegen zit om medewerkers/sters, al is dat vrijwilligerswerk waarvan ik niet weet of dat wat voor je is. Het biedt in ieder geval wel een riante onkostenvergoeding en de werkzaamheden worden alom zeer gewaardeerd. Na een klus is het bovendien goed toeven aan de bar, al ben ik niet zeker of die in deze nare Coronatijd momenteel open mag. Gezien je 'handtekening" past het vast wel bij je!

Bob

Bob

op May 4, 2020

Simpele ziel.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op May 4, 2020

Sore loser.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
VvE_Westeraam_blok-A

VvE_Westeraam_blok-A

op May 6, 2020

DikOz zei:

Buurman schreef:
.....    Het gaat in dat [BW-] artikel over verenigingen in het algemeen.    ....

Als je wilt weten of zo'n 'algemeen' wetsartikel ook voor een VVE geldt, onverschillig of de kascommissie wel of niet door het geldende reglement is voorgeschreven, dan zit er niets anders op dan in BW5 te kijken of een artikel uit BW2 ook voor een VVE geldt.



Zie BW5, Artikel 135.
De artikelen 45 lid 4 en 48 van Boek 2 zijn van toepassing.

Frans4sure

Frans4sure

op May 8, 2020

Lees het boekwerk "De Kascommissie Gids voor verenigingen van eigenaars" van Drs Maarten den Ouden RA

Daarin vind je alle antwoorden op je vragen.

www.kascommissiegids.nl