Aanwezigheid bij VVE vergadering voor niet-stemgerechtigden

pdeklonia

pdeklonia

op January 6, 2018

Dag allermaal,

binnenkort hebben we weer een vergadering van de VVE van ons appartementen complex en ik vroeg me af of deze uitsluitend is voor eigenaren (en bestuur uiteraard).

Mijn vriendin woont al 4 jaar bij mij en wil hier graag bij zijn. Ze is geen geregistreerd eigenaar met stemrecht, dat weten we al. Maar staat wel op ons adres ingeschreven bij de gemeente en gebruikt de ruimte's net als alle andere bewoners.

Daarbij las ik dat een eigenaar een accountant of andere ondersteuning erbij mag vragen. Dus ik vroeg me af waarom een bewoner dat dan niet zou mogen. 

Weet iemand hoe dit geregeld is?

Ik kan er namelijk niets over terug vinden in het reglement.

 

Alvast bedankt,

Pasquale

Bob

Bob

op January 8, 2018

pdeklonia zei:

Dag allermaal,

binnenkort hebben we weer een vergadering van de VVE van ons appartementen complex en ik vroeg me af of deze uitsluitend is voor eigenaren (en bestuur uiteraard).

Mijn vriendin woont al 4 jaar bij mij en wil hier graag bij zijn. Ze is geen geregistreerd eigenaar met stemrecht, dat weten we al. Maar staat wel op ons adres ingeschreven bij de gemeente en gebruikt de ruimte's net als alle andere bewoners.

Daarbij las ik dat een eigenaar een accountant of andere ondersteuning erbij mag vragen. Dus ik vroeg me af waarom een bewoner dat dan niet zou mogen. 

Weet iemand hoe dit geregeld is?

Ik kan er namelijk niets over terug vinden in het reglement.

 

Alvast bedankt,

Pasquale



Hi Pasquale,

Deze "discussie" is al eens gevoerd op een ander forum.

https://www.vve-forum.nl/onderwerp/nieuwe-beheerder-contracteren-buiten-de-alv/page/2/   (en de rest van de thread)

Jouw vriendin woont bij je in, de huwelijkse staat gaat de VvE niet aan, laat staan de verdeling van het vermogen tussen jullie beiden.

Jouw vriendin zou ik gewoon meenemen. Zie verder het verhaal onder de link.

VvE Belang heeft het forum kennelijk geblokkeerd voor buitenlandse ip-adressen, dus ik kom nog maar moeilijk/zelden op dit forum (kan alleen maar via vpn/tunnelbear en simuleren Nederlands ip-adres).

Succes en vriendelijke groet, Bob.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
j.nijenhuis38@upcmail.nl

j.nijenhuis38@upcmail.nl

op January 8, 2018

uiteraard mag uw partner daarbij aanwezig zijn, u schrijft het zelf al zij heeft geen stemrecht, maar dat hoeft ook niet want u bent de stemgerechtige. ik kan u melden dat dit bij onze VVE heel normaal is, en als er iets is met b.v. verbouwingen nodig ook de bewoners uit de gehuurd zitten, het zijn allemaal bewoners, zij hebben geen stemrecht, maar ik vind het normaal dat ook zij van alles op de hoogte zijn.

met vriendelijke groeten

JB Nijenhuis

voorzitter VVE Naeffflat Velp

kitty enzler

kitty enzler

op February 5, 2018

pdeklonia zei:

Dag allermaal,

binnenkort hebben we weer een vergadering van de VVE van ons appartementen complex en ik vroeg me af of deze uitsluitend is voor eigenaren (en bestuur uiteraard).

Mijn vriendin woont al 4 jaar bij mij en wil hier graag bij zijn. Ze is geen geregistreerd eigenaar met stemrecht, dat weten we al. Maar staat wel op ons adres ingeschreven bij de gemeente en gebruikt de ruimte's net als alle andere bewoners.

Daarbij las ik dat een eigenaar een accountant of andere ondersteuning erbij mag vragen. Dus ik vroeg me af waarom een bewoner dat dan niet zou mogen. 

Weet iemand hoe dit geregeld is?

Ik kan er namelijk niets over terug vinden in het reglement.

 

Alvast bedankt,

Pasquale



Beste Pascuale,

Volgens mij mag zij gewoon op de vergadering komen, want iedereen mag iemand meenemen.

Per appartement is er stemrecht en niet per persoon, en dat betekent dat zolang zij niet ingeschreven staat als medeeigenaar zij niet mag stemmen, maar jij wel.

Kitty