Administrateur VVE (extern) lapt reglement aan laars en besteed geld naar believen, hoe dit te stoppen?

Wim VVVE

Wim VVVE

op April 16, 2020

De administrateur (extern bedrijf) doet al jaren uitgaven aan zijn eigen BV's (zoals schilderen van een voordeur voor €1200,-) zonder dat deze goedgekeurd zijn door de vergadering.
In laatste vergadering hebben wij geeist om al deze mogelijke uitgaven voor te leggen aan de vergadering, waarna deze stuk voor stuk niet de reglementair vereiste 3/4 meerderheid behaald hebben en dus niet goedkgekeurd zijn.
Tot mijn verbazing zijn de uitgaven toch weer gedaan en in de notulen als goedgekeurd door de vergadering vastgelegd.
Wat is er tegen deze wantoestanden te doen. Wil in ieder geval de bijdrage opschorten.
Met mijn 2/6 aandeel kan ik reglementair over elke uitgave (boven vaste bedrag) beslissen.

Daarnaast krijg ik nooit inzage in administratie, heeft bestuur geeneens het geldende reglement in bezit (zoals in een eerdere zitting rechtszaal bleek) en speelt hetzelfde bedrijf ook onrechtmatig voor VvE voorzitter met een bevriende stroman en bewoner die het op papier is.

Kort gezegd lapt de administrateur de regels volledig aan zijn laars en doet met de kas wat hij wil.
Wat valt er hier tegen te doen?

Frans4sure

Frans4sure

op April 17, 2020

Wim VVVE zei:

De administrateur (extern bedrijf) doet al jaren uitgaven aan zijn eigen BV's (zoals schilderen van een voordeur voor €1200,-) zonder dat deze goedgekeurd zijn door de vergadering.
In laatste vergadering hebben wij geeist om al deze mogelijke uitgaven voor te leggen aan de vergadering, waarna deze stuk voor stuk niet de reglementair vereiste 3/4 meerderheid behaald hebben en dus niet goedkgekeurd zijn.
Tot mijn verbazing zijn de uitgaven toch weer gedaan en in de notulen als goedgekeurd door de vergadering vastgelegd.
Wat is er tegen deze wantoestanden te doen. Wil in ieder geval de bijdrage opschorten.
Met mijn 2/6 aandeel kan ik reglementair over elke uitgave (boven vaste bedrag) beslissen.

Daarnaast krijg ik nooit inzage in administratie, heeft bestuur geeneens het geldende reglement in bezit (zoals in een eerdere zitting rechtszaal bleek) en speelt hetzelfde bedrijf ook onrechtmatig voor VvE voorzitter met een bevriende stroman en bewoner die het op papier is.

Kort gezegd lapt de administrateur de regels volledig aan zijn laars en doet met de kas wat hij wil.
Wat valt er hier tegen te doen?



Je kunt dit geschil voorleggen aan de ALV. Kom met aantoonbare feiten en breng een voorstel tot ontslag in stelling. Wij hebben in onze VVE soortgelijke problemen. Geknoei in crediteurenadministraties, vastgoedbeheersadmistraties, gerommel met contracten. Nooit te lang wachten. De ALV is de baas... wanneer de meerderheid slaapt en geen besluiten durft te nemen is een gang naar de kantonrechter onvermijdelijk

Paul

Paul

op April 17, 2020

je zult deze beheerder aansprakelijk moeten stellen voor deze wantoestanden en terugbetaling eisen van de geleden schade, let op, je hebt bewijslast, alles goed uitzoeken dus en met bewijzen omtrent dit gedrag komen...

 

deze beheerder ontslaan, een boekenonderzoek doen en alles dus uitzoeken, goed uitzoeken, daarna stap je met de bevindingen naar de rechterlijke macht en eis je compensatie voor de geleden schade....

Frans4sure

Frans4sure

op April 21, 2020

Wim VVVE zei:

De administrateur (extern bedrijf) doet al jaren uitgaven aan zijn eigen BV's (zoals schilderen van een voordeur voor €1200,-) zonder dat deze goedgekeurd zijn door de vergadering.
In laatste vergadering hebben wij geeist om al deze mogelijke uitgaven voor te leggen aan de vergadering, waarna deze stuk voor stuk niet de reglementair vereiste 3/4 meerderheid behaald hebben en dus niet goedkgekeurd zijn.
Tot mijn verbazing zijn de uitgaven toch weer gedaan en in de notulen als goedgekeurd door de vergadering vastgelegd.
Wat is er tegen deze wantoestanden te doen. Wil in ieder geval de bijdrage opschorten.
Met mijn 2/6 aandeel kan ik reglementair over elke uitgave (boven vaste bedrag) beslissen.

Daarnaast krijg ik nooit inzage in administratie, heeft bestuur geeneens het geldende reglement in bezit (zoals in een eerdere zitting rechtszaal bleek) en speelt hetzelfde bedrijf ook onrechtmatig voor VvE voorzitter met een bevriende stroman en bewoner die het op papier is.

Kort gezegd lapt de administrateur de regels volledig aan zijn laars en doet met de kas wat hij wil.
Wat valt er hier tegen te doen?



Verzamel feiten en laat het agenderen op de eerstvolgende ALV. Bespreek het en breng het in stemming.