ALV en eigen regels bestuur

De Louwere

De Louwere

op July 11, 2021

Onlangs hadden we een ALV, waarin werd gestemd over 2 onderwerpen, de begroting en MJOP. Ik gaf mijn stem daartegen aan de beheerder, want was verhinderd. Een paar dagen na de ALV blijkt en bedrag van €200 extra te zijn afgeboekt van mijn rekening. Navraag bij de beheerder, ja dat komt omdat we in meerderheid voor de begroting hebben gestemd, en omdat dit per 1-1 jl met terugwerkende kracht zou worden gedaan, is dit bedrag van je rekening afgeschreven. Mag dat zomaar? Notulen zijn nog niet eens verspreid en er is niet eens een toelichting gegeven vooraf?

Het tweede stem punt was voor r/tegen MJOP, blijkbaar ws de uitslag in meerderheid oor. Want op mijn inlog account zie ik dat ik komend half jaar 2x ruim € 200 mag betalen boven op de VVE bijdrage. Ik vraag de beheerder waar ik deze consequentie had kunnen zien op de aged. Daarop krijg ik geen antwoord, wel dat het voor mij ook een voordeel is,want het bedrag wordt gespendeerd aan de spouwmuur isolatie. Ik vraag het bestuur om opheldering..hoe kan dit, waar stond dit op de agenda? Antwoord, ja als de meerderheid voor het MJOP stemt, moet er natuurlijk wel ergens geld vandaan komen. En dat hebben we ter plekke besloten. Als jij niet op de ALV komt, heb je minder rechten dan degenen die er wel zijn...

Ben ik gek of klopt dit niet?

Bob

Bob

op July 11, 2021

1. Mijn advies is €200,00 storneren totdat jij met notulen/besluitenlijst zwart op wit hebt wat er hoe is besloten. 

In geval 1 is de beheerder fout. Zo werkt het niet.

2. Mijn advies is niet betalen totdat jij met ...... (Zie 1.)

In geval 2 is het bestuur (Als jij niet op de ALV komt, heb je minder rechten dan degenen die er wel zijn...) op z'n zachtst gezegd knettergek. 

N.B. Actief en schriftelijk bij bestuur en beheerder navragen over wat er precies is besloten om niet uit termijnen te lopen voor mogelijke vernietiging o.i.d. van de besluiten.

 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
De Louwere

De Louwere

op July 11, 2021

Dank je Bob, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit gek vindt.Je hebt een duidelijk advies gegeven...storneren heb ik inmiddels gedaan.

Overigens schreef een bestuurslid ook nog, wat is het probleem, jij hebt genoeg geld toch? 
En de beheerder heeft nadat meerdere afwezige eigenaren hadden gebeld met de vraag waarom er een extra bedrag was afgeschreven, na een week uitleg gegeven in een brief. Maar er zijn nog geen notulen, dus ik kan alleen de handelswijze van bestuur en beheerder via mails naar hun, bekritiseren. Op de notulen heb ik dus nog niet kunnen reageren.

Ik ben lid van een VVE waarvan veel appartementen zijn verhuurd aan meestal aardige huurders...de eigenaren zijn daardoor minder betrokken en allang blij dat een paar eigenaren een bestuur willen vormen. Vandaar dat er weinig kritisch wordt gerageerd.

Bob

Bob

op July 12, 2021

Graag gedaan, en nadere uitleg helemaal begrepen. 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op July 16, 2021

Zie ook hier:  ---VERWIJDERDE EXTERNE LINK---


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!