Balkon dichtmaken met kozijnen

VVE Oranje

VVE Oranje

op July 1, 2015

Ons complex heeft 6 overdekte balkons en nu wil 1 van de eigenaren deze dicht maken met een schuifkozijn, tijdens de vergadering heb ik aangegeven dat hij dan een ontwerp ( materiaal, kleur, bevestiging e.d.) moet indienen zodat wij hierover als vergadering kunnen besluiten, want als wij toestemming geven zullen de andere balkons hetzelfde uitgevoerd moeten worden. Nu gaat hij het toch dicht maken zonder toestemming wij hebben als bestuur al aangegeven dat dit A. niet mag en B. niet op de vergadering is afgesproken. Hoe kunnen wij dit stoppen voor het voltooid is?

 

Met vriendelijke groet

 

John Meijer

Paul

Paul

op July 2, 2015

aangetekend schrijven sturen naar deze meneer dat ie dit in ieder geval binnen 14 dagen moet verwijderen en als ie dit niet doet gebruik maken van de boete regeling, doet ie helemaal niets zal de gang naar de rechter gemaakt moeten worden zodat deze hem kan dwingen om dit te doen, laat hier dan wel een dwangsom opleggen van maximaal 50000 euro of zo met een bepaald bedrag per dag mocht ie er niet aan willen voldoen...

DirkH

DirkH

op July 7, 2015

Ik zou eerst maar eens informeren of meneer over de vereiste vergunning beschikt, het plaatsen van een kozijn op een balkon is nl vergunningsplichtig.  Heeft hij die niet dan zou ik de gemeente inschakelen.

Het plaatsen van screens en rolgordijnen is niet vergunningplichtig, worden die geplaatst zonder toestemming van de vereniging dan wordt het nemen van sancties een iets andere zaak.