bedrijven waar je voor moet uit kijken

dames heren van div. vve buiten alle onderwerpen vindt ik nergens iets over bedrijven waar je niet in zee moet als vve.laten we daar ook iets hier in deze forum over schrijven.bijvoorbeeld waarom niet,kwaliteit,slecht werk.maar heb u als vve wel goede ervaring met een bedrijf zet dit er dan ook op.zodat we elkaar kunnen helpen en de goede en de slechte kunnen onder schrijden

Carla

Carla

op April 12, 2016

Beste verzoeker,

Je zal je verzoek geplaatst hebben met de beste bedoelingen. Toch ook maak ik er ernstig bezwaar tegen. Het wel of niet goed ervaren van bedrijven is heel persoonlijk. Waarin zijn ze als goed en waardoor zijn ze als niet goed ervaren? Dit alles is mij te relatief.  Bedrijf A kan door iemand ( hier n.b. ook anoniem ) de hemel in geprezen worden terwijl iemand anders een compleet andere ervaring heeft. Laten wij elkaar hier maar blijven helpen en leren van elkaar hoe de regelgeving van een VvE werkt. ( zou moeten werken ) i.p.v. te gaan oordelen en uiteindelijk ook te gaan veroordelen.

beste carla de vve is er voor onderhoud van de panden en je wil toch dat het dan goed gedaan wordt.dus waarom mag je dit dan niet delen met andere.en onderhoud is zelf een wet in de vve

Carla

Carla

op April 13, 2016

vve van der palmstraat 62/64/66 zei:

beste carla de vve is er voor onderhoud van de panden en je wil toch dat het dan goed gedaan wordt.dus waarom mag je dit dan niet delen met andere.en onderhoud is zelf een wet in de vve



Ik heb niet gezegd dat het niet mag! Ben geen forum-beheerder. Heb enkel mijn bezwaar, onderbouwd, geuit. Vervolgens kan ik me ook geen direct voordeel voorstellen. Een schilder uit b.v. Groningen, die aldaar heel goed ' uit de verf ' ( leuke woordspeling ) komt, zal heus niet door een VvE uit het zuiden of westen van het land worden gecontracteerd. Elke VvE zal haar eigen afwegingen kennen. Waar ik wel wat in zie is een samenwerking met andere VvE's uit de directe omgeving. Krachten bundelen, ideeën en ervaringen uitwisselen enz.

Bob

Bob

op April 13, 2016

Persoonlijk houd ik niet zo van al te moralistische reacties, ik ga liever voor inhoud.

Naar mijn idee leest en/of schrijft iedere bezoeker van dit forum over welke zaak dan ook die de VvE betreft en/of raakt. Daarin is het iedereen vrij om te schrijven en ter discussie te stellen wat hij of zij wil. De schrijver is alleen en zelfstandig verantwoordelijk voor wat hij of zij schrijft, en kan daar eventueel (ook in rechte) op worden aangesproken. Hier is gelukkig sprake van vrijheid van meningsuiting, en censuur vind een slechte zaak.

Kennelijk heeft de starter van dit topic iets op de lever en/of te melden. Ik zou zeggen "ga je gang", wat houdt je tegen?

Op dit forum heb ik overigens nog nimmer iets gemerkt van moderatoren, en ook "huisregels" heb ik nergens kunnen vinden (wel bij bijvoorbeeld VvE-forum.nl).

Misschien een idee voor VvE Belang om daar eens wat aan te veranderen?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!

ik heb dit en de andere dingen geschreven om te kijken hoe de meeste reageren meestal zijn het de zelfde en met een verhaal waar niemand wat aan heeft. als mensen iets vragen lees je meestal IK DENK.soms zijn er wel antwoorden waar je wat aan heb.als jullie goed de andere discussie,s lezen vraag er ook iemand wat over liften en of er een vve die er ervaring mee heb.simpel toch die man vraag ook welke bedrijf goed is en welke slecht alleen hij verwoord het anders.Kijken jullie eerst na je zelf en dan pas na andere

Johanna2016

Johanna2016

op April 15, 2016

Wat is er mis aan het uitdelen van een warme of een koude douche?

Ik ben ook wel geïnteresseerd in de ervaringen, al zijn ze maar eenmalig!

Waar prijs en kwaliteit opvallen. Of extra inzet.

Mijn interesse gaat nogsteeds uit naar een betrouwbare beheerder! Wie rekent er geen 10% over alle bouwklussen? Wie kan ik alleen laten bij een club hoogbejaarde mensen?

Kom met ons praten!

 

Je moet toch ergens vanuit gaan?

Vriendelijke Groet,

Johanna

 

Rob

Rob

op April 15, 2016

Johanna2016 zei:

Wat is er mis aan het uitdelen van een warme of een koude douche?

Ik ben ook wel geïnteresseerd in de ervaringen, al zijn ze maar eenmalig!

Waar prijs en kwaliteit opvallen. Of extra inzet.

Mijn interesse gaat nogsteeds uit naar een betrouwbare beheerder! Wie rekent er geen 10% over alle bouwklussen? Wie kan ik alleen laten bij een club hoogbejaarde mensen?

Kom met ons praten!

 

Je moet toch ergens vanuit gaan?

Vriendelijke Groet,

Johanna

 



Misschien is jouw situatie wel een heel goed voorbeeld waarom je heel voorzichtig moet omgaan met het noemen van "slecht" functionerende bedrijven of beheerders op een forum.
Dat iemand het wellicht niet eens is met de gang van zaken in zijn of haar VvE of met de prestatie van een bedrijf wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk sprake is van een "slechte" situatie. Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Geenzins staat nog vast dat die beheerder daadwerkelijk slecht werk verricht, de boel oplicht, op wat dan ook.
Toch werd in jouw topic de (gelukkig nog anonieme) beheerder al min of meer veroordeeld op grond van eenzijdige informatie van één kant.
Voorzichtigheid is zeker geboden in deze !


Rancune is een giftig kwaad
Paul

Paul

op April 16, 2016

zolang je een zo objectief mogelijk verhaal neerzet is er niets mis mee om dit te melden, de toon in een verhaal zegt hier al veel over...

Rob

Rob

op April 18, 2016

Paul zei:

zolang je een zo objectief mogelijk verhaal neerzet is er niets mis mee om dit te melden, de toon in een verhaal zegt hier al veel over...



Sorry Paul, maar ik vraag me vaak genoeg af in hoeverre de toon van een verhaal overeen komt met de objectiviteit daarvan.


Rancune is een giftig kwaad