Behoud containers

Carla

Carla

op January 15, 2020

 Mijn waardering ging uit naar @ Paul omdat hij zelf ook op zoek is gegaan. Vandaar mijn reactie.

......" Dat is iets heel anders dan een verbod op het gebruiken van andere inzamelaars.

* ....' Het college wijst de inzameldienst aan, die belast is met de inzameling van huishoudelijke afvalstoffen.

*.....' Het is verboden zonder inzamelvergunning van het college huishoudelijke afvalstoffen in te zamelen.

*.....' Het is verboden huishoudelijke afvalstoffen ter inzameling aan te bieden aan een ander dan de inzameldienst,

Tot slot m.z......Geen idee waar @ Bob woont. ( hoeft ook niet ) maar het is maar goed dat hij niet in Hengelo woont. Aldaar waren er blijkbaar ook mensen die niet met hun zak over straat wilden om het in de ondergrondse container te mikken. Het is maar een krantenartikel, zou je kunnen zeggen..... nogmaals..... ga met je vraag naar je eigen gemeente. Niet eens met het antwoord van je gemeente.....stap naar de rechter.

 

 

Paul

Paul

op January 15, 2020

ik kan me ook voorstellen Carla dat je zelf je vuil aan mag bieden bij de verschillende stortplaatsen, al dan niet gezamenlijk...

 

voor grofvuil geld dat in ieder geval wel sterker, in de meeste gemeenten heeft men graag dat je dit zelf wegbrengt dus waarom ander afval dan niet, dat vind ik dan wel vreemd eigenlijk als dat niet zou mogen...

 

het een sluit niet perse het ander uit natuurlijk, of dat ook zo is in iedere gemeente is dan weer een heel andere zaak en ook hoe gaat een gemeente of afvalstoffen verwerker hiermee om...

 

 

Carla

Carla

op January 15, 2020

@ Paul, het klopt wat je zegt dat je zelf afval mag aanleveren bij een gemeentewerf. Echter zinds het invoeren van al die regels over 'afval scheiden'.....waartoe inwoners worden gestimuleerd, is bij veel gemeenten het inleveren van afval bij de werf ook geweizigd.

In het oude systeem was groen en restafval gescheiden. Nu staan in de meeste gemeenten boven en/of ondergrondse containers waarin je geacht wordt het volgende te deponeren: Glas, plastic, textiel, GFT en papier.

Dit afval wordt niet geaccepteerd door de gemeentewerf. ( althans bij ons ) ( natuurlijk wel groot glas wat niet in de glasbak past )

Grof vuil kan je inderdaad gaan brengen, echter ook in gescheiden vorm. Als voorbeeld.....een zitbank dien je zelf te ontleden.

Je kan het ook op laten halen , dan scheidt de verwerker, die zich ook dient te houden aan de millieuwetten, het. Daar betaal je dan voor.

Onze werf is afgesloten met een slagboom. Iedere bezoeker die zich meld met afval, dient zich te legitimeren én te melden wat hij/zij komt brengen. Een zak met huishoudelijk/restafval kan je daar niet kwijt. Ik kan me daar alles bij voorstellen, want enige controle en de gewenste handhaving is alleen maar mogelijk bij het aanbieden van dit afval via de gemeentelijke stromen.

Dat het niet overal hetzelfde geregeld is bestrijd ik niet. Hoewel....iedere gemeente zich wel dient te houden aan de wet. Evenals de afval-verwerker.

 

 

Carla

Carla

op January 15, 2020

Excuus.... gewijzigd !

Carla

Carla

op January 15, 2020

Carla zei:

 Mijn waardering ging uit naar @ Paul omdat hij zelf ook op zoek is gegaan. Vandaar mijn reactie.

......" Dat is iets heel anders dan een verbod op het gebruiken van andere inzamelaars.

* ....' Het college wijst de inzameldienst aan, die belast is met de inzameling van huishoudelijke afvalstoffen.

*.....' Het is verboden zonder inzamelvergunning van het college huishoudelijke afvalstoffen in te zamelen.

*.....' Het is verboden huishoudelijke afvalstoffen ter inzameling aan te bieden aan een ander dan de inzameldienst,

Tot slot m.z......Geen idee waar @ Bob woont. ( hoeft ook niet ) maar het is maar goed dat hij niet in Hengelo woont. Aldaar waren er blijkbaar ook mensen die niet met hun zak over straat wilden om het in de ondergrondse container te mikken. Het is maar een krantenartikel, zou je kunnen zeggen..... nogmaals..... ga met je vraag naar je eigen gemeente. Niet eens met het antwoord van je gemeente.....stap naar de rechter.

 

 



Link vergeten:  https://www.tubantia.nl/hengelo/zelf-een-afvalcontainer-huren-in-hengelo-dat-mag-niet~a4ce9b6e/

Bob

Bob

op January 15, 2020
Tsja, een krantenartikel bewijst natuurlijk alles. ;) Daar kan niemand tegenop. Grinnik. Dat is een betere grond voor een verbod dan een wetsartikel. ;) Overigens niet zo vreemd dat een professionele inzamelaar in het artikel verzucht "Ik zit 17 jaar in het afvalvak, dit is de eerste keer dat ik dit hoor." Zeker waar er geen juridische grond bestaat voor een dergelijk verbod.
Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!