Bestuur stapt op

Hunter

Hunter

op August 23, 2016


Ons voltallig bestuur (5 personen uit mijn hoofd) heeft besloten allen, gelijktijdig, naar hun zeggen om "persoonlijke redenen" op te stappen. Kan dit zomaar, zonder concrete opgaaf van reden(en)? Door het op persoonlijke renenen te gooien zou geen verklaring hoeven te worden gegeven, maar bij een voltallig bestuur is de factor toeval mijns inziens iets te groot.

Voor eventuele nieuwe bestuursleden kan dit natuurlijk belangrijke informatie zijn.

Paul

Paul

op August 23, 2016

er is natuurlijk iets gebeurd, een besluit genomen welk volgens hen niet kan of een medebewoner die een beetje dwars ligt of iets dergelijks, misschien wel iets wat zij willen maar niet kan enz enz, er zit meer achter.

 

maar inderdaad, ze kunnen niet opstappen tot de kas is gecontroleerd en de leden decharge hebben verleend hiervoor, ook de lopende zaken zullen ze gewoon uit moeten voeren, of men dit ook daadwerkelijk gaat doen is weer iets anders, immers, als men niet wil wil men niet maar de verantwoordelijkheid blijft wel...

 

kijk of je mensen bereid kunt vinden een bestuur te vormen, al zijn er maar 2 medestanders het is in ieder geval iets, verzoek het bestuur een vergadering uit te schrijven mer daarop tenminste 3 punten...

1. decharge zittend bestuur, vooral financieel, dus er moet een boekencontrole gehouden worden VOOR deze vergadering!!!

2. verkiezingen nieuw bestuur maar niet eerder dan dat er decharge aan het zittende bestuur is verleend, komt dit er niet en huidig     bestuur stapt op kun je wel waarnemend bestuur instellen via de vergadering...

3. uitleg oude bestuur, waarom stapt men op en kan hier nog iets aan veranderd worden door bijvoorbeeld iemand op zijn gedrag aan te spreken.

 

punt 2 en 3 moeten trouwens omgedraaid...

Bob

Bob

op August 23, 2016

Hi Hunter,

Iedere vrijwilliger die zich tot lid van het bestuur heeft laten benoemen kan op elk moment beslissen om zijn bestuursfunctie neer te leggen. Daar kun je natuurlijk een mening over hebben, maar je kunt er niets tegen doen. Je zou hooguit het opstappende bestuur kunnen verzoeken om de lopende zaken te blijven doen totdat er een nieuw bestuur is gevormd, maar ze verplichten kan domweg niet.

Voor wat betreft de decharge: ieder bestuurslid blijft hoofdelijk aansprakelijk voor wat er in zijn of haar bestuursperiode is gebeurd en gedaan, maar niet voor de periode daarna.

Zelf ga ik niet gissen naar wat er aan de hand is, maar ik ben van mening dat je verder beter met dan over het bestuur kunt praten. Wens je veel succes.

Vriendelijke groet, Bob


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Rob

Rob

op August 23, 2016

Hoi Hunter,

Wanneer je VvE een (be)stuurloos schip is geworden kan je even kijken op deze pagina ;)
Succes !!


Rancune is een giftig kwaad
CS

CS

op April 4, 2019

Paul zei:

er is natuurlijk iets gebeurd, een besluit genomen welk volgens hen niet kan of een medebewoner die een beetje dwars ligt of iets dergelijks, misschien wel iets wat zij willen maar niet kan enz enz, er zit meer achter.

 

maar inderdaad, ze kunnen niet opstappen tot de kas is gecontroleerd en de leden decharge hebben verleend hiervoor, ook de lopende zaken zullen ze gewoon uit moeten voeren, of men dit ook daadwerkelijk gaat doen is weer iets anders, immers, als men niet wil wil men niet maar de verantwoordelijkheid blijft wel...

 

kijk of je mensen bereid kunt vinden een bestuur te vormen, al zijn er maar 2 medestanders het is in ieder geval iets, verzoek het bestuur een vergadering uit te schrijven mer daarop tenminste 3 punten...

1. decharge zittend bestuur, vooral financieel, dus er moet een boekencontrole gehouden worden VOOR deze vergadering!!!

2. verkiezingen nieuw bestuur maar niet eerder dan dat er decharge aan het zittende bestuur is verleend, komt dit er niet en huidig     bestuur stapt op kun je wel waarnemend bestuur instellen via de vergadering...

3. uitleg oude bestuur, waarom stapt men op en kan hier nog iets aan veranderd worden door bijvoorbeeld iemand op zijn gedrag aan te spreken.

 

punt 2 en 3 moeten trouwens omgedraaid...



Ons staat hetzelfde te wachten daar dreigen ze nu mee . En als dat gebeurd is het mijn schuld zegt hij. Onze voorzitter heeft n boze brief bij alle bewoners in de bus gedaan waarin hij mij en 2 andere bewoners zwart maakt nadat wij na herhaalde verzoeken om specificaties zelf naar de kascommisie zijn gegaan met n paar vragen waardoor hij nu zo beledigd is ( als hij gewoon aan ons verzoek had voldaan was dit niet nodig geweest) dat hij een brief heeft geschreven waarin hij zegt dat WIJ alle fatsoensnormen hebben overschreden en allerlei beschuldigingen naar ons hoofd slingert die ongegrond zijn en dat zullen de met alle respect mondige medebewoners beamen ( dat het ongegrond is en erbij waren) maar de ja knikkers zullen geloven die niet bij de vergadering waren. Wij hadden overigens ook gepeild wat bewoners vonden van WEER een extra bedrag ten hoogte van 23.000 euro voor "luxe" aanpassingen en hebben machtigingen gekregen van mensen die of niet konden OF niet durven die tegen waren, want zover is het hier al. En terecht blijkbaar want als je je mening hier geeft wordt je kop afgehakt. Nu vraag ik mij af als hij niet wil rectificeren kan ik hem dan aanklagen voor smaad en laster want dat ik het hier niet bij laat moge duidelijk zijn Wie herkent dit ?