Bewaren butagasfles in appartementsgebouw VvE

Van Essen

Van Essen

op July 15, 2020

Bij onze VvE met 66 appartementen wordt een goed gevulde gasfles met inhoud bewaard. Waar in het Reglement van 1992 kan ik vinden dat je geen brandbare stoffen mag bewaren in een gesloten berging zonder ventilatie. En direct onder de appartementen op de eerste verdieping. Graag een handreiking.

 

Bob

Bob

op July 15, 2020

"Waar in het Reglement van 1992 kan ik vinden dat je geen brandbare stoffen mag bewaren in een gesloten berging zonder ventilatie."

Nergens.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Menno

Menno

op July 18, 2020

MR 1992 Artikel 18, lid 5:

In het geval dat in een privé gedeelte belangrijke schade (..) dreigt te ontstaan of gevaar dreigt voor ernstige hinder van de andere eigenaars en gebruikers, is iedere eigenaar en gebruiker verplicht het bestuur onmiddellijk te waarschuwen en de nodige maatregelen te nemen.

Bob

Bob

op July 18, 2020

Menno zei:

MR 1992 Artikel 18, lid 5:

In het geval dat in een privé gedeelte belangrijke schade (..) dreigt te ontstaan of gevaar dreigt voor ernstige hinder van de andere eigenaars en gebruikers, is iedere eigenaar en gebruiker verplicht het bestuur onmiddellijk te waarschuwen en de nodige maatregelen te nemen.



Leuk bedacht, maar op grond van dat artikel kun je de "opslag" (lees bewaren) van een enkele fles butagas absoluut niet verbieden.

"Nergens" blijft het antwoord.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Van Essen

Van Essen

op September 22, 2020

Bob zei:

"Waar in het Reglement van 1992 kan ik vinden dat je geen brandbare stoffen mag bewaren in een gesloten berging zonder ventilatie."

Nergens.



Dus in MR 1992 Artikel 18, lid 5. 

Van Essen

Van Essen

op September 22, 2020

Bob zei:

"Waar in het Reglement van 1992 kan ik vinden dat je geen brandbare stoffen mag bewaren in een gesloten berging zonder ventilatie."

Nergens.



Dus in: MR 1992 Artikel 18, lid 5

Van Essen

Van Essen

op September 22, 2020

Bob zei:

Leuk bedacht, maar op grond van dat artikel kun je de "opslag" (lees bewaren) van een enkele fles butagas absoluut niet verbieden.

"Nergens" blijft het antwoord.



Afgelopen dag zag ik dat er op iedere gasfles, bij o.a. de Gamma, en ook die in ons gebouw, staat dat die gasflessen niet bewaard mogen worden in een (hier dus) ongeventileerde ruimte. Er komt dus meer bij kijken (= niet wegkijken) da alleen een MR 1992 (of een ander jaar). Veiligheid en andere wetten (o.a. ARBO) spelen dus ook een rol. Bijvoorbeeld dat de ruimte geventileerd moet zijn en een plafonhoogte moet hebben van minimaal 5.00 meter.