Bewonerscommissie.

Jansloos

Jansloos

op November 21, 2020

Als bewoner van een sociale huurwoning, binnen een complex complex, van zowel koop, vrijesector huur, als sociale huur, krijg ik net een brief van de bewoners commissie, waarin het opheffen van deze commissie genoemd wordt.

De reden dat de commissie opgeheven wordt, is tegenwerking of geen medewerking, aan het uitvoeren van hun takenpakket.

De tegenwerking komt van Portaal, een grooteigenaar van veel apartementen, de VvE beheerder, en niet in het minst de voorzitter van de VvE en diens vrouw, optredent als secretaris.

De teneur van de brief is, dat de VvE beheerder zelf beslissingen wil nemen, bv het verhogen van een eventuele boete?

De bewonerscommissie wordt gepasseerd bij de ALV door het telaat of geheel niet sturen van een uitnodiging of stukken.

Naar mijn mening neemt 'de vergadering' de beslissingen en dient de voorzitter en de VvE beheerder die uit te voeren.

Graag uw visie hierop.

 

 

Paul

Paul

op November 22, 2020

op zich is het mooi als er rekening gehouden word met alle bewoners, in dit geval via een bewonerscommissie zo ik het begrijp, tegelijk is het zo dat dit niet hoeft, de VvE is een vereniging van eigenaren en niet van bewoners immers....

 

VvE is een organisatie van eigenaren dus die er voor is om het gebouw te onderhouden uit een gezamenlijke pot waar de huurders geen deel aan nemen!!!!