Controleren of en welk modelreglement van toepassing is

VvE CW

VvE CW

op October 13, 2019

Hallo,

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden om te controleren of een modelreglement van toepassing is op onze VvE.
De beheerder heeft in haar portaal staan dat het niet van toepassing is, ook in de akten vind ik enkel terug dat een modelreglement van toepassing kan zijn maar niet welk reglement dat dan zou zijn.

Betreft een appartementencomplex gebouwd in 1996-1998.

Alvast bedankt voor het meedenken!

KeizerVvE

KeizerVvE

op October 17, 2019

Het kan ook zijn dat er inderdaad geen modelreglement is gebruikt, een modelreglement is slechts een hulpmiddel, een notaris is bij het oprichten van de akte niet verplicht deze te gebruiken.

KeizerVvE

KeizerVvE

op October 17, 2019

Daarnaast heb ik Paul op dit forum alleen nog maar onzin zien verkondigen en hem daadwerkelijk nog nooit correct advies hebben zien geven, dus daar zou ik zeker niet naar luisteren

Carla

Carla

op October 17, 2019

@KEIZERVVE, het zou je sieren om de bal te blijven spelen in plaats van iemand, in dit geval, @ Paul, hier neer tezetten als iemand die alsmaar onzin uit zou kramen.

Vervolgens verwijt je @ Paul, nooit correct advies te geven. Steek de hand even in eigen boezem, zou ik willen zeggen. Wanneer jij de vragensteller wel wilt helpen dan heeft deze ook niets aan je reactie om te vertellen dat een Modelreglement slechts een hulpmiddel is. 

De man/vrouw is immers op zoek naar.......dan kan je beter aangeven dat een Modelreglement, opgenomen kan zijn in de Splitsingsakte en daar ook genoemd wordt. Gezien de datum, aangegeven door @ VvECW, van de bouw van het complex, zou @ Paul wel eens gelijk kunnen hebben.

@ VvECW, het voor jullie regende Modelreglement kan je terugvinden in de voor jullie geldende Splitsingsakte. Heb je die niet dan kan je deze verkrijgen bij het Kadaster. zie : https://www.kadasterdata.nl/producten/splitsingsakte.

Ik hoop dat je daarin je antwoorden kan vinden. En dat reageerders alhier persoonlijke kwalificaties achterwege laten.

Met vriendelijke groet, Carla

 

Paul

Paul

op October 19, 2019

splitsingsakte kun je ook eventueel opvragen bij de notaris die de verkoop van je appartement geregeld heeft, ik persoonlijk heb hem toen bij de koop al gekregen om in te zien...

 

wat men ook wel doet is het modelreglement opnemen in de splitsingsakte trouwens of de belangrijkste delen daarvan...