financien, breukdelen

kitty enzler

kitty enzler

op January 4, 2018

Beste mensen,

Zijn er VvE's die met breukdelen werken en aangesloten zijn bij Newomij beheerders.

Wij hebbennamelijk  2 verdeelsleutels, 1 voor woningen en garagehouders en 1 voor woningen.

Hiervoor komen inkomsten binnen maar moeten verdeeld worden over deze 2 verdeelsleutels door middel van breukdelen.

Graag hoor ik of iemand hier ook mee te maken heeft  en hoe en wanneer deze breukdelen gehanteerd

worden.

 

 

Rob

Rob

op January 4, 2018

Ik denk dat vrijwel allle VvE's met breukdelen werken, wie de beheerder is maakt feitelijk niets uit.
Deze breukdelen kome o.a. om de hoek kijken wanneer de begroting gemaakt is en de voorschotbijdragen voor de leden bepaald moeten worden.
In de splitsingsakte zal je vast vinden welke eigenaren, en in welke verhouding, moeten gaan bijdragen voor de (verschillende) kostenposten op de begroting.


Rancune is een giftig kwaad

op January 5, 2018

Persoonlijke lening?
Zakelijke lening?
Hypotheek?
Medische leningen?

maak je geen zorgen meer over je financiën, want we bieden snelle en betrouwbare leningen voor iedereen, onze diensten zijn zeer snel en betrouwbaar, aangezien er leningen worden verstrekt aan al diegenen in nood op slechts 2%. Schiet op en neem vandaag nog contact met ons op via Freemanloanfinance@gmail.com en geniet vandaag nog van onze gegarandeerde leendiensten.
whatsapp: +15184251167


 Bijlage 1 

Paul

Paul

op January 9, 2018

waar het om gaat uiteindelijk is of het 1 vve is of dat er 2 vve's zijn, is het 1 vve komt alles binnen in 1 pot en daaruit word dan alles betaald, zowel voor onderhoud garage's en onderhoud woningen...

kitty enzler

kitty enzler

op January 13, 2018

Rob zei:

Ik denk dat vrijwel allle VvE's met breukdelen werken, wie de beheerder is maakt feitelijk niets uit.
Deze breukdelen kome o.a. om de hoek kijken wanneer de begroting gemaakt is en de voorschotbijdragen voor de leden bepaald moeten worden.
In de splitsingsakte zal je vast vinden welke eigenaren, en in welke verhouding, moeten gaan bijdragen voor de (verschillende) kostenposten op de begroting.



het klopt dat de breukdelen gehanteerd worden om uit te rekenen hoeveel iemand moet betalen die in een 4kw woont een 5kw of een garage houder is. Dat klopt ook wel. Maar daarnaast hebben we 2 verdeelsleutels, 1 voor bewoners en 1 voor bewoners + garagehouders. Het gaat mij er nu om dat er 132.000 euro totaal binnenkomt en deze 132.000 euro moet als inkomsten genoteerd worden met de breukdelen 1451 voor verdeelsleutel 1 en 1430 voor verdeelsleutel 2. Het verschil van 21 zijn de garagehouders. Hoeveel geld is  er dan bestemd voor verd.sl 1 en hoeveel voor verd.sl 2.

Rob

Rob

op January 14, 2018

Hoi Kitty,
Eerlijk gezegd...... ik begrijp nog steeds niet wat je nu precies wilt of bedoeld !
Over wat voor inkomsten hebben we het dan? van wie komen die inkomsten? enz....
Kan je daar wellicht enige duidelijkheid in geven?


Rancune is een giftig kwaad
ruitenburg

ruitenburg

op January 15, 2018

kitty enzler zei:

Beste mensen,

Zijn er VvE's die met breukdelen werken en aangesloten zijn bij Newomij beheerders.

Wij hebbennamelijk  2 verdeelsleutels, 1 voor woningen en garagehouders en 1 voor woningen.

Hiervoor komen inkomsten binnen maar moeten verdeeld worden over deze 2 verdeelsleutels door middel van breukdelen.

Graag hoor ik of iemand hier ook mee te maken heeft  en hoe en wanneer deze breukdelen gehanteerd

worden.

 

 



Wij hebben een appartement met 8 appartementen.1 appartement heeft een eigen voordeur. In de splitsingsakte staat dat de kosten van de lift voor 1/7 deel voor de overige appartementen zijn. Verder hebben wij 8 garages, die hoewel niet allemaal even groot zijn, in de splitsingsakte wel gelijkwaardig zijn gewaard zijn de kosten ivoor ieder 1/8 deel. De breukdelen zijn gebaseerd op de kosten van elk appartement. Dus hoe hoger en groter de hoogte van het breukdeel is. Zo worden de jaarlijkse kosten, zoals verzekeringen en onderhoud gebouw enz. en de doelposten van het reservefonds , zoals lift, schilderwerk enz. per appartement berekend.

Gijsbert Ruitenburg

 

maigret

maigret

op April 12, 2018

Rob zei:

Hoi Kitty,
Eerlijk gezegd...... ik begrijp nog steeds niet wat je nu precies wilt of bedoeld !
Over wat voor inkomsten hebben we het dan? van wie komen die inkomsten? enz....
Kan je daar wellicht enige duidelijkheid in geven?



Deze briefschrijfver kan inderdaad beter een cursus boekhouden gaan volgen, want het is inderdaad een onduidelijk, onsamenhangend  verhaal!

maigret

maigret

op April 12, 2018

Rob zei:

Hoi Kitty,
Eerlijk gezegd...... ik begrijp nog steeds niet wat je nu precies wilt of bedoeld !
Over wat voor inkomsten hebben we het dan? van wie komen die inkomsten? enz....
Kan je daar wellicht enige duidelijkheid in geven?



Deze briefschrijfver kan inderdaad beter een cursus boekhouden gaan volgen, want het is inderdaad een onduidelijk, onsamenhangend  verhaal!

maigret

maigret

op April 12, 2018

Rob zei:

Hoi Kitty,
Eerlijk gezegd...... ik begrijp nog steeds niet wat je nu precies wilt of bedoeld !
Over wat voor inkomsten hebben we het dan? van wie komen die inkomsten? enz....
Kan je daar wellicht enige duidelijkheid in geven?



Deze briefschrijfver kan inderdaad beter een cursus boekhouden gaan volgen, want het is inderdaad een onduidelijk, onsamenhangend  verhaal!