gebouw die werd omgevormd van gewone ketels naar condensatieketels

Valtjec

Valtjec

op September 16, 2020

Hallo,

 

In mijn gebouw hebben ze alle appartementen vernieuwd en zijn ze van gewone chauffageketels overgestapt naar condensatieketels. 

Wij waren het enige appartement waar we niet hadden overgestapt naar een rendements ketel dit gaf natuurlijk problemen nadien met onze ketel omdat deze niet voldoende lucht kreeg. Uiteindelijk beslist de investeerder om ook onze ketel te veranderen naar een condensatieketel. 

Ik veronderstel dat in het gebouw een volledige controle moet gebeuren?

Ik heb aan de investeerder van de andere appartementen gevraagd naar de keuring maar dit verslag blijft uit. 

Moet er door het controle orgaan ook een test worden gedaan met alle toestellen die aan staan in de appartementen?

Op het dak werd geen UV bestendig materiaal gebruikt is dit problematisch? 

Ik heb er moeite mee om te weten wat mijn rechten zijn en waartoe ik de investeerder kan verplichten ...

 

Kunnen jullie me soms een antwoord geven op al mijn vragen?

 

Alvast dank.

 

Valérie C. 

 

Paul

Paul

op September 16, 2020

ik denk dat je in Belgie woont en ik weet niet hoe de reglementen daar zijn hier in nederland is het zo dat de cv ketel ieder jaar onderhouden moet worden maar dat de vve over de rookgasafvoeren gaat in verreweg de meeste gevallen, steek daar je licht eens op bij het bestuur....

PatrickGirard

PatrickGirard

op November 13, 2020

Valtjec zei:

Hallo,

 

In mijn gebouw hebben ze alle appartementen vernieuwd en zijn ze van gewone chauffageketels overgestapt naar condensatieketels. 

Wij waren het enige appartement waar we niet hadden overgestapt naar een rendements ketel dit gaf natuurlijk problemen nadien met onze ketel omdat deze niet voldoende lucht kreeg. Uiteindelijk beslist de investeerder om ook onze ketel te veranderen naar een condensatieketel. 

Ik veronderstel dat in het gebouw een volledige controle moet gebeuren?

Ik heb aan de investeerder van de andere appartementen gevraagd naar de keuring maar dit verslag blijft uit. 

Moet er door het controle orgaan ook een test worden gedaan met alle toestellen die aan staan in de appartementen?

Op het dak werd geen UV bestendig materiaal gebruikt is dit problematisch? 

Ik heb er moeite mee om te weten wat mijn rechten zijn en waartoe ik de investeerder kan verplichten ...

 

Kunnen jullie me soms een antwoord geven op al mijn vragen?

 

Alvast dank.

 

Valérie C. 

 



Een maand geleden https://www.marcbohle.nl/gevelrenovatie-amsterdam ze bouwden een doos met gasblokkades, van de fundering tot het dak. Dit is mijn eerste ervaring met het bouwen van een huis, als gevolg daarvan, de voorwaarde was "licht" opgewonden: de bouwers hebben bedrogen, zal een slecht huis zal instorten, niet genoeg geld, in korte – afstand problemen))). Er was geen project als zodanig, en ik nam een standaard project van het Internet als basis, "hertekenen" de lay-out voor mezelf. Na overleg met de voorman, hebben we gezamenlijk het project afgerond zodat mijn "wenslijst" kon worden uitgevoerd in overeenstemming met de bouwcodes en begonnen met de bouw.