Gedwongen verwarmingskosten

ottovr

ottovr

op December 1, 2019

Moet ik verwarmingskosten voor mijn rekening nemen die samenhangen met het voorkomen van lawaai?

Als mijn bovenbuur haar halradiator opendraait terwijl die van mij dichtstaat gaat mijn halradiator een uiterst luid geratel produceren. Volgens onze installateur is dit het gevolg van een verkeerde leidingaansluiting. Dat ik er niet eerder last van heb gehad is waarschijnlijk omdat de vorige bovenbuur de halradiator altijd dichtgedraaid had staan. Het halletje in onze appartementen krijgt normaal voldoende warmte van de omliggende vertrekken.

Het defect verhelpen is niet goedkoop. De overlast ervan is een stuk minder bij de andere bewoners in de flat. Het VVE-bestuur heeft er daarom niet veel zin in het te laten repareren. Een -althans op de koerte termijn- goedkoop alternatief is dat ik de halradiator openzet waardoor het lawaai blijkt te verdwijnen. Maar dan moet ik meer kosten maken. Er is nu een houding van: "je hebt er toch maar het comfort van dus betaal ook maar". Alhoewel ik niet kan ontkennen dat het comfortverhogend is wil ik toch de rekening naar de VVE doorsturen; ik heb er nl. geen enkel bezwaar tegen dat het defect direct verholpen zou worden (waarna ik uiteraard de kosten van een open halradiator voor mijn rekening zou moeten nemen). Voorts betaal ik elke maand trouw de servicekosten die mede strekken om defecten in het algemene gedeelte van het gebouw, te verhelpen.

Paul

Paul

op December 2, 2019

ja dit is simpel, een defect aan de algemene zaak is voor de VvE of dit nu een kostbare zaak is of niet...

 

bestuur aanschrijven en er op aandringen dat deze reperatie uitgevoerd word, of je er eerder wel of geen last van had doet niet ter zake uiteraard...

 

Daar het geen zaak is die direct gerepareerd MOET worden kan het overigens goed zijn dat bestuur dit eerst aan de leden voor wil leggen...