Huisdieren; in een vrijstaande privé recreatiewoning op grond van de vve

aw van dijk

aw van dijk

op February 20, 2019

Hallo allen, 

 

deze vraag is vast al heel vaak naar voren gekomen. Ik ben mij aan het inlezen op internet en daar tref ik net zoveel informatie aan.

De casus;

ik heb een recratiewoning op 100 m2 eigen grond en ben lid van de vve. Zowel in het HHR als de splitsingsakte/appartementsrecht (1994) staat dat honden/katten verboden zijn. Waarom worden honden/katten expliciet buitengesloten en kanarie's, goudvissen of een boaconstrictor niet. Mijn kat komt niet buiten. Wat is dan een "eigen" woning/grond waard?

De vraag;

De kantonrechter kan in overweging nemen dat een algeheel verbod op het houden van huisdieren ingrijpend is in de zin van artikel 8 EVRM en daarom slechts toelaatbaar is indien het noodzakelijk is ter bescherming van het woon- en leefgenot van de overige eigenaren. De VvE zal dat belang moeten aantonen, bijvoorbeeld aan de hand van geluidsoverlast of gezondheidsklachten die worden ervaren. Slaagt de VvE daarin niet, dan is de kans groot dat het besluit wordt vernietigd.

Over bovenstaand is vast reeds een uitspraak gedaan. Heeft iemand de uitspraak beschikbaar of zou kunnen aangeven waar ik deze kan vinden?

Alvast vriendelijk bedankt voor een reactie en de genomen tijd,

 

mw. van dijk

Paul

Paul

op February 20, 2019

Wat van belang is in deze is wanneer tot dit besluit is overgegaan en wanneer jij dit appartementsrecht hebt gekocht, als je bij de koop al wist van dit besluit, was het al vermeld in het huishoudelijk Reglement dan heb je geen poot om op te staan...

 

echter, is dit besloten nadat je een appartementsrecht reeds in bezit had en je had toen reeds een hond of kat dan ligt het anders, bestaande rechten kunnen niet achteraf omgezet worden als het ware, zo een besluit geld dan ook enkel voor nieuwe eigenaren...

Bob

Bob

op February 20, 2019

Paul zei:

Wat van belang is in deze is wanneer tot dit besluit is overgegaan en wanneer jij dit appartementsrecht hebt gekocht, als je bij de koop al wist van dit besluit, was het al vermeld in het huishoudelijk Reglement dan heb je geen poot om op te staan...

 

echter, is dit besloten nadat je een appartementsrecht reeds in bezit had en je had toen reeds een hond of kat dan ligt het anders, bestaande rechten kunnen niet achteraf omgezet worden als het ware, zo een besluit geld dan ook enkel voor nieuwe eigenaren...



Nonsens, lezen Paul. Het staat al in de Akte van Splitsing. Dat maakt jouw opmerkingen nutteloos. Er wordt om jurisprudentie gevraagd.
Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op February 21, 2019

die is er wel maar emnkel dat de huisdieren dus niet toegestaan zijn...