Is er een toezichthouder die de belangen van VVE mede-eigenaren kan behartigen?

Frans4sure

Frans4sure

op April 19, 2020

Wim VVVE zei:

Zijn hier precedenten van?

Mijn administrateur (extern bedrijf) lapt elke regel aan zijn laars en betaalt eigen BV's voor werk zonder dat er toestemming vanuit vergadering is. (van 75k is zo meer dan helft verdwenen)

Zelfs al sta je volgens reglementen volledig in je recht qua stemverhouding (ik heb 2/6, uitgaven hebben 3/4 nodig), in praktijk lijken er pas stappen ondernomen te kunnen worden als (meerderheid) VvE leden dit gezamenlijk doet.



'zo'n externe VvE beheerder kun je er uit gooien. Bij onze VvE hebben we een wurgcontract met een externe beheerder, Winter VvE Beheer. Ze maken een puinhoop van de administraties, negeren aanbevelingen van twee kascommissies, communiceren nauwelijks...

ze leveren wanprestaties, conform het beheerscontract kun je dit binnen twee weken beeindigen

tijd voor een paleisrevolutie

Bob

Bob

op April 20, 2020

Quote

in praktijk lijken er pas stappen ondernomen te kunnen worden als (meerderheid) VvE leden dit gezamenlijk doet.

Unquote

Correct!


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op April 20, 2020

Frans4sure zei:

'zo'n externe VvE beheerder kun je er uit gooien. Bij onze VvE hebben we een wurgcontract met een externe beheerder, Winter VvE Beheer. Ze maken een puinhoop van de administraties, negeren aanbevelingen van twee kascommissies, communiceren nauwelijks...

ze leveren wanprestaties, conform het beheerscontract kun je dit binnen twee weken beeindigen

tijd voor een paleisrevolutie



Quote

'zo'n externe VvE beheerder kun je er uit gooien. 

Unquote

Neen, zie ook hierboven.

Leg maar uit hoe je dit voor elkaar gaat boksen. Paleisrevolutie??  Mijn zolen.  ;)


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op April 20, 2020

Ben zo vrij geweest Winter VvE Beheer even in te lichten. Kunnen ze ook gezellig meedoen hier.  ;)


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Frans4sure

Frans4sure

op April 20, 2020

Wim VVVE zei:

Zijn hier precedenten van?

Mijn administrateur (extern bedrijf) lapt elke regel aan zijn laars en betaalt eigen BV's voor werk zonder dat er toestemming vanuit vergadering is. (van 75k is zo meer dan helft verdwenen)

Zelfs al sta je volgens reglementen volledig in je recht qua stemverhouding (ik heb 2/6, uitgaven hebben 3/4 nodig), in praktijk lijken er pas stappen ondernomen te kunnen worden als (meerderheid) VvE leden dit gezamenlijk doet.



Ook wij hebben in onze VvE operationele problemen met het eigen VvE bestuur dat niet communiceert en mensen tegen elkaar uit speelt. Besluiten van de ALV worden bewust niet uitgevoerd.... er is tevens een lamlendige externe VvE beheerder dat nauwelijks in staat is om een kloppende contractenadministratie, crediteurenadministratie en een vastgoedbeheersadministratie te voeren gedurende de twee afgelopen boekjaren. Begroting uit de MJOP is niet geimporteerd in de Twinq administratie waardoor geen goed zicht mogelijk is op de relatie begrotingen en resultaten. Aanbevelingen zijn genegeerd van de kascommissie... 

En ALV slaapt rustig verder. Meeste leden hebben geen zin in een vergadering terwijl dit jaar belangrijke besluiten moeten worden genomen....

Tijdens de eerstkomende ALV moeten er noten worden gekraakt... mocht het niet lukken dan rest alleen nog een gang naar de kantonrechter... 

Bob

Bob

op April 20, 2020

Bob zei:

Quote

in praktijk lijken er pas stappen ondernomen te kunnen worden als (meerderheid) VvE leden dit gezamenlijk doet.

Unquote

Correct!



Wat denk je in vredesnaam als eenling te kunnen doen als de vergadering als geheel besluit niets te doen?

Wat wordt dan jouw verzoek/vordering? Ik ben héél benieuwd.  ;))


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!