Isolatie kruipruimte

Sarah

Sarah

op April 20, 2018

hallo allemaal,

de kruipruimte is gezamelijk bezit. In het kader van duurzaamheid en energiebesparing wil ik mijn kruipruimte isoleren. Hoort dit bij isolatie van het hele gebouw of gaat dit per individuele woning op de begane grond. De meningen zijn verdeeld. Omdat het mijn woning is is dit een individuele verbetering maar omdat de kruipruimte volgens de splitsingsakte gezamelijk is zou ik wel toestemming aan de vve moeten vragen. 

Sarah

Paul

Paul

op April 21, 2018

je moet inderdaad toestemming vragen in de vergadering, de kosten hiervoor zijn in principe ook voor de vve, mocht je besluiten, dat mag, dat je het zelf gaat betalen omdat anders de vergadering tegen stemt moet je dit duidelijk in de notulen vast leggen en de investering, nadat je de isolatie aangebracht hebt, vervalt dan aan de vve...

 

omdat jij de voordelen hiervan hebt heb je grote kans dat de vergadering niet instemt als het voor rekening vve komt maar wel als je daarna voorstelt om het dan zelf te betalen, als de vve 2 energiebesparende maatregelen neemt kun je subsidie aanvragen, een 2de besparing kan zijn zonnepanelen...