Juiste beslissing bestuur?

Wim

Wim

op November 7, 2017

Opstarten rechtszaak.

Is het toegestaan dat het Vve bestuur, na een vooronderzoek om de haalbaarheid te toetsen, een rechtszaal aanspant tegen de projectontwikkelaar zonder een accoord daarvoor op te halen bij de leden? 

De voorzitter geeft na lang aandringen een paar jaar later aan dat dat niet nodig was. De voorzitter vertelde toen ook dat de betrokken advocaat aan bestuur had medegedeeld dat de proceduren gewoon kon voortzetten zonder hierover in overleg te treden met de leden van de VVE.  

Hij gaf aan dat het een "gerenomeerd kantoor" en het niet nodig vond was om de leden hierover een vergadering uit te schrijven .

Mijn vraag is, heeft het bestuur hier juist gehandeld?

De ontwikkelaar is kort na die uitspraak failliet gegaan en de schadeclaim van € 130.000.- kon de prullenbak in.

 

 

Bob

Bob

op November 7, 2017

Hi Wim,

Het is géén van de modelreglementen toegestaan dat een bestuur een rechtsvordering instelt zonder machtiging van de vergadering. 

Met vriendelijke groet, Bob.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Wim

Wim

op November 8, 2017

Bob zei:

Hi Wim,

Het is géén van de modelreglementen toegestaan dat een bestuur een rechtsvordering instelt zonder machtiging van de vergadering. 

Met vriendelijke groet, Bob.



Bob bedankt voor je snelle reactie.

gr Wim 

Wim

Wim

op February 13, 2018

Vve Bedrijfscompex de BoXX in Beverwijk

Beste mensen graag uw aandacht voor het onderstaande bericht

In onze Vve is het niet toegestaan dat wij onderling kunnen communiceren. Er is geen ledenlijst beschikbaar en niemand heeft een mailadres of telefoonnummer van de leden. De jaarvergadering is het eenigste moment dat we met elkaar ontmoeten en dan wordt er eerder gedicteerd dan gecommuniceerd. Nu wil ik een brief onder de aandacht van de leden brengen. Dat is eerder al eens geweigerd door de voorzitter en ook nu wordt mijn verzoek om een brief van mij bij de stukken te voegen voor de komende jaarvergadering zonder reden geweigerd door het secretariaat en de voorzitter.

in die brief kaart ik natuurlijk het dit onderwerp aan en dat is voor de voorzitter en het secretariaat onacceptabel. Ik heb het bestuur gemeld dat ik een audioopname maak van de bijeenkomsten en de voorzitter geeft ook aan dat hij dit zeer vervelend vind. Ik stel die opname netuurlijk ter beschikking om de notule correct uit te werken maar de notulist geeft aan hier niets mee te willen doen. De reactie is "ik het wel iets beter te doen" 

Mijn vraag aan u is: 

kan de voorzitter mijn brief wijgeren om die onder de aandacht van de leden te brengen.

kan de voorzitter blijven weigeren een ledenlijst ter beschikken van de leden te stellen

Dank voor uw aandacht