Kasstelsel

kitty enzler

kitty enzler

op January 29, 2021

Beste mensen, Ik zou graag het kasstelsel willen gebruiken voor de VvE. Nu raden mensen het mij af maar niemand kan echt vertellen wat de nadelen zijn. Ikzelf zie alleen maar voordelen bij een kasstelsel en denk dat de jaarcijfers en begroting voor het komende jaar dan sneller opgemaakt kunnen worden daar wij niets te maken hebben met BTW en/of de belastingdienst.  31 december kan je dan echt afsluiten en  zo snel mogelijk een ALV houden, kan je zo snel mogelijk de nieuwe maand bijdragen laten ingaan en kan het (nieuwe) bestuur zo snel mogelijk aan de slag. Nu vergaderen we pas in april en eer er echt wat gedaan kan worden is het halve jaar om. 

Paul

Paul

op January 30, 2021

kan met het factuurstelsel net zo goed, je boekt dan enkel een post in waarin je aangeeft geld te goed te hebben of nog geld schuldig te zijn....

 

Voor afdrachten vve maakt dit niets uit, als je afspreekt ieder jaar een bepaalde verhoging door te voeren kan deze gewoon in Januari ingaan, spreek je dit niet af mag dit niet eerder ingaan nadat de leden hierover gestemd hebben, welk stelsel je gebruikt maakt niet uit....

Bob

Bob

op February 1, 2021

Vraag: ga je de definitieve bijdragen van de leden ook laten volgen uit het kasstelsel?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op February 1, 2021

Kennelijk begroten jullie in het lopende boekjaar voor het lopende boekjaar.

Vraag: waarom niet begroten voor het volgende boekjaar?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Ruud

Ruud

op February 5, 2021

Een financiële verantwoording in de vorm van een exploitatie rekening waarbij enerzijds bijdragen definitief omgeslagen moeten worden en anderzijds jaarlijks gereserveerd en toegevoegd aan de onderhoudsvoorzieningen als wettelijke vereiste, laat absoluut en per definitie geen kasstelsel toe.

Ik zou dan geen eigenaar willen zijn, nét dat jaat dat groot onderhoud geplanned staat. :P

 

maigret

maigret

op February 20, 2021

Ruud zei:

Een financiële verantwoording in de vorm van een exploitatie rekening waarbij enerzijds bijdragen definitief omgeslagen moeten worden en anderzijds jaarlijks gereserveerd en toegevoegd aan de onderhoudsvoorzieningen als wettelijke vereiste, laat absoluut en per definitie geen kasstelsel toe.

Ik zou dan geen eigenaar willen zijn, nét dat jaat dat groot onderhoud geplanned staat. :P

 



Geheel mee eens !  Leg dit maar eens voor aan uw fincieel beheerder.