Kosten buiten mandeligheid

Putterijn

Putterijn

op May 28, 2021

Mijn appartement maakt deel uit van een VvE. Er zijn dus mandelige zaken. 

Tot de mandelige zaken behoort géén gazon.  Toch wil het bestuur op kosten van de VvE een verticuteerder aanschaffen omdat een aantal eigenaren hun eigen gazon tip/top willen houden. Mijns inziens hoort dit niet tot de mandeligheid. 

Mijn vraag is: kan ik weigeren hieraan mee te betalen oftewel kan ik eisen dat dit niet uit het reservefonds van de VvE wordt betaald? (ook als een meerderheid van de eigenaren voorstemt).

Paul

Paul

op May 29, 2021

dit punt zal in ieder geval in de alv besproken dienen te worden en daar kun je natuurlijk al je punt duidelijk maken, vind men dat dat ding er toch moet komen dan maak ze wijs dat ze deze aanschaffen op eigen kosten met de betreffende eigenaars....

 

doet men toch dan zul je naar de rechter moeten uiteindelijk om af te dwingen dat de kosten niet voor de vve komen....

Ruud

Ruud

op June 1, 2021

Wordt ie écht nergens gebruikt voor een stukje gemeenschappelijk gebruik?

Als ergens een gemeenschappelijk nut bestaat hoeft het nog niet zo erg te zijn als deze ook voor een prive voordeeltje wordt gebruikt.

 

Putterijn

Putterijn

op June 13, 2021

Ruud zei:

Wordt ie écht nergens gebruikt voor een stukje gemeenschappelijk gebruik?

Als ergens een gemeenschappelijk nut bestaat hoeft het nog niet zo erg te zijn als deze ook voor een prive voordeeltje wordt gebruikt.

 



Nee geen enkel stukje mandelig gazon. Voorstel komt van de voorzitter met een heel mooi gazon.

Ik neem niet aan dat hij het met foute bedoelingen doet, maar hij is hierop uberhaupt niet aanspreekbaar.

Bestuur zit al heel lang, weet niet dat VvE's onder bepalingen van het Burgerlijk Wetboek vallen. Hebben derhalve hun eigen clubje opgericht. Er zit ook een bestuurslid in die ca 20 jaar geleden mede de VvE heeft opgericht, maar geen medeeigenaar meer is.

 

 

Ruud

Ruud

op June 22, 2021

klinkt als onwenselijk. voert bestuur verder haar taak naar behoren uit en heeft de oud-eigenaar nut?

Extra aandacht op uitgaven is wenselijk. Vergoedingen en andere voordelen. Bespreken op ledenvergadering...