Kosten noodmaatregelen ivm renovatie lift

Trees

Trees

op May 7, 2019

Wij zijn een vve met 2 gebouwen van 8 appartementen per gebouw.

de beide liften krijgen een renovatie.

een van de liften is 12 dagen uit de roulatie.

voor 1 bewoner/ eigenaar is het onbespreekbaar 12 dagen thuis te zitten, hij is volledig afhankelijk van de lift rijdt in een electrische rolstoel. Hij eist maatregelen door de vve betaald om naar buiten te kunnen. Het voorstel om als hij naar ziekenhuis of therapie moet liggend ziekenvervoer te regelen via de huisarts weigert hij.

is de Vve verplicht noodmaatregelen te nemen en draait deze dan op voor de kosten? Wij zijn een kleine vve dus veel hebben we niet over.

Bijvoorbaat dank voor uw reactie 

Paul

Paul

op May 8, 2019

ik kan me niet voorstellen dat dat verplicht is maar echt zeker weten doe ik dat niet eerlijk gezegd.

wel kun je je hard maken bij de installateur om de tijd van niet gebruik, voor specifiek deze lift zo kort als mogelijk t ehouden...

Bob

Bob

op May 8, 2019

"Is de Vve verplicht noodmaatregelen te nemen en draait deze dan op voor de kosten?"

Tweemaal neen.

Vanzelfsprekend mag van de VvE verwacht worden dat de overlast door noodzakelijke werkzaamheden voor iedereen (!, er hebben meer mensen last van) zoveel als maar enigszins mogelijk wordt beperkt. Eisen dat de VvE meer doet dan van haar kan en mag worden verwacht levert niets op, anders dat wrevel. De man is op de hoogte en moet zelf en op eigen kosten de maatregelen nemen die hij nodig acht. De VvE draait niet voor kosten van eventuele maatregelen op, die zijn voor de man zelf. De VvE faciliteert waar mogelijk.

Het beleid dat men nastreeft waarbij iedereen zo lang mogelijk en zelfstandig in eigen woning/omgeving blijft is zeker niet het probleem van de VvE. Als iemand volledig afhankelijk is van een lift moet men of het risico nemen en de(ze) consequenties van de eigen keuze accepteren, of men moet niet op een verdieping gaan wonen.

Tip; de man zou eens kunnen kijken wat het WMO-loket (gemeente) aan hulp en oplossingen kan bieden.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op May 30, 2019

Ik kan het niet meer terug vinden maar een paar dagen terug kwam ik tegen dat de VvE een appartementseigenaar, als deze zo lang niet zijn appartement uit kan, tegemoet moet komen om toch naar buiten en binnen te komen door middel van een noodmaatregel...

 

Blijkbaar zat ik dus niet goed met mijn eerste opmerking.