Lekkage waterleiding en kosten voor wie?

Bob

Bob

op March 2, 2021

Correctie: gaat om "maar" 6 uitspraken.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Alain

Alain

op March 2, 2021

Beste Bob,

Dank voor je uitleg, hoewel ik hetgeen je schetst mbt prive-gemeenschappelijk ik ook logisch acht

Ik las ik met name het deel waarbij een niet bereikbare leiding behalve door hak en breekwerk te verrichten, een gemeenschappelijk  kwestie wordt. 

Hoe ik dat niet toepasselijk kan zien in mijn geval, en nin welk geval dat regelement dan wel geldt snap ik niet geheel.

Grt Alain

Bob

Bob

op March 2, 2021

Hi Alain,

Nader. Alles na de watermeter geldt als privé. Zie mijn voorgaande post.

De truc is dat bij afvoerleidingen het wat ingewikkelder ligt. De jurisprudentie is daar ook niet altijd eenduidig. De afvoerleidingen maken deel uit van een afvoersysteem vanuit alle respectieve privégedeelten.

De een ziet het complete afvoersysteem als één complete installatie die niet is op te delen in privé en gezamenlijk. Er is jurisprudentie die dat steunt.

De ander ziet wel een compleet afvoersysteem maar stelt dat een aftakking die maar één appartementsrecht bedient vanwege dat feit van gezamenlijk naar privé veranderd. Ook die visie kent jurisprudentie. 

Ergo, bij afvoersystemen kan twijfel ontstaan (en daar zal/kan de bereikbaarheid een (belangrijke) rol spelen). Dat ligt anders bij een leiding waarover geen twijfel bestaat over de aard, te weten privé. 

Wat jij nodig hebt is de jurisprudentie die ik hiervoor beschreef, die ik niet ken, en die ik je dan ook niet kan leveren. 

Vriendelijke groet,  Bob


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op March 3, 2021

ook ik leer Bob.

 

Alain, de uitspraak waar je naar verwijst staat ook duidelijk in, en zoals Bob al aangaf was ook ik daardoor mis eerder, TENZIJ deze uitsluitend en alleen voor 1 appartement bestemd is en in dit geval is dit zo, bovendien, zo lees ik het, is het zeer waarschijnlijk dat je zelf deze leiding omgelegd/aangepast en dan ben je zelf verantwoordelijk dat dit ook goed gedaan is....

Alain

Alain

op March 4, 2021

Ok dank voor jullie tijd en uitleg in deze !

 

grt Alain