Lid in gebreke met betaling

BosjeTulpen

BosjeTulpen

op October 25, 2016

Hallo,

Onze VvE bestaat uit zes leden, waarvan één lid zelf niet woonachtig is in het appartement, maar deze heeft verhuurd. Nu is dit lid al geruime tijd in gebreke betreft de maandelijkse betaling aan de VvE (meer dan een half jaar). Heeft iemand een idee hoe dit lid gedwongen kan worden tot betaling? Wat zijn de mogelijkheden hiertoe? Ik hoor het graag.

 

Paul

Paul

op October 26, 2016

de betaling moet geschieden, dat is simpel, per aangetekende brief eerst waarschuwen dat hij moet betalen binnen 14 dagen, reageert deze niet dan een aangetekende brief ook hierin een termijn stellen en als hij niet betaald dat er een incassoprocedure inw erking gezet word, betaald ie dan nog niet, of zij, dan de incasso uit handen geven aan een incassobureau...

Bob

Bob

op October 26, 2016

Betrokkene is reeds langere tijd in verzuim. Je kunt volstaan met een "veertiendagenbrief", om de zaak vervolgens over te dragen aan een incassobureau. 

Vriendelijke groet, Bob.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op October 26, 2016

Bob zei:

Betrokkene is reeds langere tijd in verzuim. Je kunt volstaan met een "veertiendagenbrief", om de zaak vervolgens over te dragen aan een incassobureau. 

Vriendelijke groet, Bob.



Lees; één  (1)  brief! Je hoeft het niet twee keer te doen zoals Paul stelt.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op October 27, 2016

http://www.voorbeginners.info/incasso/herinnering-aanmaning.htm

Bob

Bob

op October 27, 2016

Helaas Paul , 

Leuk geprobeerd , maar binnen een VvE werkt dat anders.

Zie BW 6.83 lid a.

Bob.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op October 27, 2016

verzuim is niet aan de orde, TS vraagt om raad en ik geef mijn visie daarop, ben niet de enigste die het zo ziet al is de wet hierin anders, persoonlijk ben ik niet zo van gelijk maar aanmanen, zelfs niet in dit geval en eerst nog even een kans geven...

Bob

Bob

op October 27, 2016

Paul zei:

verzuim is niet aan de orde, TS vraagt om raad en ik geef mijn visie daarop, ben niet de enigste die het zo ziet al is de wet hierin anders, persoonlijk ben ik niet zo van gelijk maar aanmanen, zelfs niet in dit geval en eerst nog even een kans geven...



Verzuim is wel aan de orde, en ook/wel al zonder ingebrekestelling. Daar kan niemand iets aan veranderen. 

Betrokken lid is al lang  in verzuim (meer dan een half jaar!), en er wordt om een oplossing gevraagd. Met de veertiendagenbrief geeft BT al 14 dagen extra. Wat is in vredesnaam het nut van twee brieven met allemaal nutteloze termijnen? Als het wanbetalende lid van goede wil is, moet 14 dagen ruim voldoende zijn.

Dat je van mening bent dat je niet de enige bent die het zo ziet (onjuist overigens) doet aan bovenstaande niets af. BT wil wanbetaler dwingen, aldus haar eigen tekst, en dan is het traject  duidelijk.

Vriendelijke groet , Bob.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Rob

Rob

op October 27, 2016

Ik ben ook voorstander van direct aanmaningsbrieven in plaats van herinneringen en sluit me volledig aan bij dit citaat

"... Tot slot

Wij adviseren u geen herinnering te sturen, maar direct een aanmaning. Dat lijkt onvriendelijk, maar draagt bij aan de resultaten. In de aanmaning schrijft u het VvE-lid dat hij of zij alsnog kan betalen binnen een door de VvE bepaalde termijn. Houd de termijnen klein, dan is het resultaat groot! Zet nooit op de aanmaning dat het de eerste aanmaning betreft. Het VvE-lid zal een tweede aanmaning afwachten en u wacht langer op uw geld."

uit deze bron :  https://onzevve.eu/actualiteiten/onderhoudsfonds/42-betalingsachterstand-onderhoudsbijdragen


Rancune is een giftig kwaad
vve van der palmstraat 62/64/66

vve van der palmstraat 62/64/66

op October 28, 2016

gewoon simpel stuur hem een brief met een betalings termijn hoef niet meer aangetekend maar is vaak wel beter reageerd hij daar niet op dan roep je de leden op ook het niet betaalde lid vraag dan aan je leden of ze instemmen om het bedrag via een incassobureau te laten lopen lopen heb toestemming van de leden daar voor stuur hem dan een laatste brief dat je duidelijk maakt als hij niet betaald dat jullie het uit handen geven aan een incassobureau en dat alle kosten die daar gemaakt worden ook voor hem zijn.ps vraag echt toestemming van de andere leden anders heb je geen poot om op te staan en nodigd het lid die niet betaald altijd uit hij blijf altijd stem recht hebben