mag een VVE een particuliere internetverbinding gebruiken of moet deze ook zakelijk zijn?

olivier

olivier

op November 12, 2020

Wonend in een relatief kleine VVE in de stad, maken wij gebruik van een parkeerlift. In verband met eventuele storingen in het systeem maken wij gebruik van een zakelijke internetverbinding waardoor de beheerder van het parkeersysteem toegang heeft indien nodig.  het gaat hierbij om een zakelijke verbinding van 8mbps voor +-50euro per maand. ivm de overweging om IP-camera's bij de voordeuren op te hangen zou ik graag een snellere (en indien mogelijk goedkopere) internetverbinding willen gebruiken. mag een VVE particulieren internetabonnementen aangaan?

alvast bedankt voor eventuele reacties,

olivier

Paul

Paul

op November 13, 2020

ik vraag me af of je perse een aparte internet verbinding nodig hebt, kun je dit niet realiseren via een verbinding van iemand die daar woont en al internet heeft?

de camera's kun je die niet gewoon op een recorder aansluiten en dan de beelden in een loop opnemen?

 

 

DikOz

DikOz

op November 13, 2020

Olivier schreef: " ..... mag een VVE particulieren internetabonnementen aangaan?"

Een VVE is geen bedrijf. Sommige leveranciers bestempelen een VVE in hun voorwaarden als consument. Dus ik zou zeggen 'geen bedrijf' en als 'geen bestempeling' in de voorwaarden, dan kan je gewoon een consumenten contract afsluiten.

Ruud

Ruud

op November 14, 2020

Interessanter is de vraag of je camera's mag ophangen...

Iets voor een nieuw draadje wellicht.

Ruud

Ruud

op November 14, 2020

Voor het parkeersysteem is het wellicht interessant om over te gaan op draadloze verbinding? Enkele euro's per maand.

olivier

olivier

op November 17, 2020

dank voor de reacties!

we hebben eerder storing gehad door KPN waardoor we genoodzaakt waren een wifi verbinding van een van de bewoners te gebruiken maar zelfs het dichtsbijzijnde appartement had geen sterkgenoege verbinding om een stabiele verbinding te hebben, daarnaast zijn wij enigzins huiverig dat de stabiliteit van het parkeersysteem afhankelijk wordt van een bewoner. met betrekking tot de camera's willen wij deze slechts gebruiken als voordeurcamera's en heb ik mij laten vertellen dat dit is toegestaan zolang ze geen data opslaan...of dit juist is, moet ik nog verifieren.

Paul

Paul

op November 19, 2020

opslaan mag zolang je maar de camera op privegrond gericht houd en meld dat er camera toezicht is....

 

wifi via bewoner kan, zeker als er een wifiversterker tussen zit! wel beveiligde verbinding gebruiken....

Jansloos

Jansloos

op November 21, 2020

Ruud zei:

Interessanter is de vraag of je camera's mag ophangen...

Iets voor een nieuw draadje wellicht.



Je mag cameras ophangen. Zolang ze maar het doel dienen,

Dus niet gericht op de buurvrouw of de straat. Overigens mag je wel een klein stukje straat voor de uitrit meenemen, zolang het maar doelgericht is.

Wel dien je iemand aan te wijzen die het beheer over zowel de camaras als de beelden heeft. 

Dus niet iedereen mag inloggen.