Mag je aan schuldverrekening doen?

ottovr

ottovr

op April 12, 2019

Bob zei:

Quote

De vraag is mij intussen van gezaghebbende zijde ontkennend beantwoord.

Unquote

Dan ben ik ontzettend nieuwsgierig naar wie die nitwit is, en naar zijn of haar argumentatie.   ;)



Quote

De vraag is mij intussen van gezaghebbende zijde ontkennend beantwoord.

Unquote

>Dan ben ik ontzettend nieuwsgierig naar wie die nitwit is,

Een jurist van VVE Belang

>en naar zijn of haar argumentatie.   ;)

BW 5:122


ottovr

ottovr

op April 12, 2019

Paul zei:

ja als je op tijd stuit stopt de verjaring, de nieuwe eigenaar kan niet altijd aansprakelijk gesteld worden voor "oude" schulden, het is maar net wat er bepaald is in de verschillende reglementen...

 

 



>ja als je op tijd stuit stopt de verjaring

Intussen is het mij niet meer helemaal duidelijk hoe dat kan verlopen; ik heb gelezen dat er gevallen zijn van schuldverjaring-in-'t-algemeen dat er meer moet gebeuren om te stuiten dan een aanmaningsbrief sturen, zoals het direct na de aanmaning een procedure beginnen; het is mij niet duidelijk onder welke omstandigheden het puur sturen van een aanmaningsbrief niet voldoende is, afgezien wat er over de verhaalbaarheid op de nieuwe eigenaar in een Splitsingsreglement gesteld wordt.

>de nieuwe eigenaar kan niet altijd aansprakelijk gesteld worden voor "oude" schulden, het is >maar net wat er bepaald is in de verschillende reglementen...

 

Bob

Bob

op April 16, 2019

ottovr zei:

Quote

De vraag is mij intussen van gezaghebbende zijde ontkennend beantwoord.

Unquote

>Dan ben ik ontzettend nieuwsgierig naar wie die nitwit is,

Een jurist van VVE Belang

>en naar zijn of haar argumentatie.   ;)

BW 5:122




Dan zie ik de volgende mogelijkheden:

Of de jurist is knettergek, of de jurist heeft de vraag compleet verkeerd begrepen, of het is je niet gelukt om de vraag helder over te brengen.

Een VVE-lid heeft z'n servicekosten voor januari niet voldaan. Betaalt die voor februari wel en vermeldt in het tekstveld 'Toelichting Overmaking' "Betaling servicekosten februari". Mag de beheerder vervolgens deze bijdrage dan toch verrekenen met de schuld van januari?

5:122 BW gaat niet over het wel of niet verrekenen.  ;)


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!