model reglement 1992: art.37 lid 2 : stemmen in ALV

kennemerstaete

kennemerstaete

op May 25, 2015

art.37 regelt  de besluitvorming in de ALV. bij kleine  VvE's  kent iedereen elkaar, dus onwelgevallige besluiten  voor enkelen worden uit de weg gegegaan  om de "sfeer"niet te verzieken. zakelijkheid wordt daarmee niet bevorderd. Een oplossing zou kunnen worden bereikt door op te nemen in een nieuw modelreglement ( ook in wetgeving) dat  : "indien tenministe 10 % van de stemmen dit wensen , dat de stemming dan schriftelijk plaatsvindt ".

Carla

Carla

op May 25, 2015

kennemerstaete zei:

art.37 regelt  de besluitvorming in de ALV. bij kleine  VvE's  kent iedereen elkaar, dus onwelgevallige besluiten  voor enkelen worden uit de weg gegegaan  om de "sfeer"niet te verzieken. zakelijkheid wordt daarmee niet bevorderd. Een oplossing zou kunnen worden bereikt door op te nemen in een nieuw modelreglement ( ook in wetgeving) dat  : "indien tenministe 10 % van de stemmen dit wensen , dat de stemming dan schriftelijk plaatsvindt ".



Ik denk dat je dit kan regelen via het huishoudelijk reglement. Maar denk tegelijk dat je hiermee een mogelijk 'ongenoegen' niet weg neemt. Blijf het liever zakelijk benaderen, je houdend aan de gegeven regelgeving. Dan is alles voor iedereen helder en transparant.

Trouwens ook in een grotere VvE komt het voor dat mensen elkaar redelijk tot goed kennen. Iets wat, in mijn optiek, geen belemmering hoeft te zijn om het ( zakelijke ) algemene belang te blijven dienen.

Paul

Paul

op May 26, 2015

als 1 lid een schrigftelijke stemming wenst MOET dit al gebeuren nu...

Rob

Rob

op May 26, 2015

Paul zei:

als 1 lid een schrigftelijke stemming wenst MOET dit al gebeuren nu...



En waar is dat op gebaseerd?

 


Rancune is een giftig kwaad
Paul

Paul

op May 27, 2015

je hebt gelijk met deze vraag, stond mij bij maar is bij ons in HR geregeld, geld dus voor onze VVE en niet voor ieder ander tenzij het ook in jullie HR staat.

 

sorry daarvoor...

Rob

Rob

op May 27, 2015

Paul zei:

je hebt gelijk met deze vraag, stond mij bij maar is bij ons in HR geregeld, geld dus voor onze VVE en niet voor ieder ander tenzij het ook in jullie HR staat.

 

sorry daarvoor...



Duidelijk, dank je wel !


Rancune is een giftig kwaad