Nieuwe Europese Privacy Wet / Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

jack

jack

op December 12, 2017

Met ingang van 25 mei 2018 wordt bovengenoemde nieuwe Europese verordening van kracht. Deze verordening gaat ook gelden voor VvE's. Ik heb hierover contact gelegd met AVG Verenigingen en hoop dat VvE Belang, als koepelorganisatie, een branche-specifieke versie van het AVG programma gaat uitbrengen voor VvE's. Is er iemand die hierover al meer kan vertellen?

Met dank,

Jack.


 Bijlage 1 

Rob

Rob

op December 13, 2017

Ik ben reuze benieuwd hoeveel bestuurders en/of beheerder deze wetgeving straks wéér gaan MISbruiken om de leden van hun VvE het inzageRECHT te beperken dan wel te ontzeggen.
Het recht op inzage in de volledige (financiele) administratie is (gelukkig) statutair bepaald en volgt ook uit het feit dat alle leden van de VvE mede-eigenaar zijn van het gehele appartementencomplex !
Laat je dus niet gek maken !!!


Rancune is een giftig kwaad
jack

jack

op December 20, 2017

Rob zei:

Ik ben reuze benieuwd hoeveel bestuurders en/of beheerder deze wetgeving straks wéér gaan MISbruiken om de leden van hun VvE het inzageRECHT te beperken dan wel te ontzeggen.
Het recht op inzage in de volledige (financiele) administratie is (gelukkig) statutair bepaald en volgt ook uit het feit dat alle leden van de VvE mede-eigenaar zijn van het gehele appartementencomplex !
Laat je dus niet gek maken !!!



U geeft geen antwoord op mijn vraag.

Rob

Rob

op December 20, 2017

jack zei:

U geeft geen antwoord op mijn vraag.



Klopt Jack !

Sommige zaken kan je helaas echter niet vaak genoeg onder de aandacht brengen.
Ongetwijfeld zullen er straks weer bestuurders/beheerders zijn of komen die menen op grond van die privacywetgeving andere eigenaren informatie te mogen ontzeggen.
Mijn bericht was dus bedoeld voor alle mede-eigenaren van een appartementsrecht die daar straks weer onterecht mee te maken krijgen !

 


 


Rancune is een giftig kwaad
jack

jack

op March 15, 2018

VvE Belang kondigt schriftelijk aan dat VvE's vanaf 1 maart 2018 via de website een licentie aan kunnen schaffen van het AVG stappenplan voor Verenigingen van Eigenaars. Omdat er op 1 maart niets te vinden is op de website neem ik contact op met VvE Belang. Enkele dagen daarna word ik gebeld door VvE Belang met de mededeling dat de licentie vanaf 12 maart beschikbaar zal zijn. Vandaag is het 15 maart en nog steeds is er geen licentie beschikbaar. Al dagenlang wor'AVG-profdt de website ontsiert met de boodschap dat VvE's nog enkele dagen geduld moeten opbrengen omdat er nog aan wordt gewerkt. Terwijl vele andere verenigingen (dan VvE's) al maandenlang kunnen werken aan hun 'AVG-proof' zijn, dank zij hun koepelorganisaties, moeten wij, de VvE's nog steeds afwachten omdat hun belangenorganisatie 'VvE Belang' nog wat tijd nodig heeft. Een slechte zaak!

Rland

Rland

op April 26, 2018

Inmiddels staat het dus al even online.

Wat ik vreemd vind is dat je het advies/stappenplan alleen kunt raadplegen als je een licentie voor een VvE koopt.

Dus als lid van een VvE (zonder invloed op de beheerder), en lid van VvE Belang heb je nog geen informatie. En nu kan ik dus de beheerder niet controleren.

Frans4sure

Frans4sure

op June 2, 2019

jack zei:

VvE Belang kondigt schriftelijk aan dat VvE's vanaf 1 maart 2018 via de website een licentie aan kunnen schaffen van het AVG stappenplan voor Verenigingen van Eigenaars. Omdat er op 1 maart niets te vinden is op de website neem ik contact op met VvE Belang. Enkele dagen daarna word ik gebeld door VvE Belang met de mededeling dat de licentie vanaf 12 maart beschikbaar zal zijn. Vandaag is het 15 maart en nog steeds is er geen licentie beschikbaar. Al dagenlang wor'AVG-profdt de website ontsiert met de boodschap dat VvE's nog enkele dagen geduld moeten opbrengen omdat er nog aan wordt gewerkt. Terwijl vele andere verenigingen (dan VvE's) al maandenlang kunnen werken aan hun 'AVG-proof' zijn, dank zij hun koepelorganisaties, moeten wij, de VvE's nog steeds afwachten omdat hun belangenorganisatie 'VvE Belang' nog wat tijd nodig heeft. Een slechte zaak!



Er zo zoveel verschillende AVG licenties verkrijgbaar dat je mag twijfelen over de validiteit van die dingen. AVG is in de eerste plaats slechte wetgeving waar de zelfs vele overheidsinstanties en privacydeskundigen moeite mee hebben.

Iedereen heeft wel een mening hierover. Zie je dus ook bij veel commerciele VvE beheerders terug.

VvE bestuurders maken er vaak ook een potje van.

Vaak gaat het ten koste van appartementseigenaren die blijkbaar opeens niets meer in te brengen hebben.

Ga maar eens testen in hoeverre jouw VvE beheerder of VvE bestuurder de AVG procedures en processen goed hebben ingeregeld...

Lijkt mij leuk om juist HIEROVER een discussie op te starten... ook VvEbelang zal je niet kunnen ondersteunen in je zoektocht