Onderhoudscontract lift KONE



VvE Cloosterstaete

VvE Cloosterstaete

op August 27, 2019

Naar aanleiding van de laatste uitval van onze lift, kwamen wij er achter, dat de "beschikbaarheid van de installatie van 99,3 %" zoals in het KONE-contract staat vermeld, geen enkele waarde heeft. In de bijbehorende Algemene Voorwaarden staat in art. 6.2 " De opdrachtnemer sluit, behoudens in geval van opzet of grove schuld aan zijn zijde, uitdrukkelijk de aansprakelijkheid uit voor alle directe en indirecte schade door welke oorzaak dan ook ontstaan." De lift is een volle week onbruikbaar geweest. Meerdere bewoners moesten hun afspraak met arts, therapeut of ziekenhuis opschorten. (gelukkig waren er geen spoedgevallen) Er moest een onderdeel (frequentieregelaar, was 2,5 jaar oud) besteld worden. (moest net over de grens bij Venlo vandaan komen) maar die raakte onderweg zoek (echt waar!) en moest opnieuw besteld worden. De lift repareren op zaterdag of zondag was geen optie.  KONE heeft dus beslist niet z'n best gedaan om de lift weer snel operationeel te krijgen en om de beschikbaarheid van 99,3 % waar te maken. KONE is een grote en machtige organisatie die niet zomaar op andere/betere gedachten is te brengen. Daarom kom ik graag in contact met andere VvE's die ook klachten/problemen hebben met KONE, in het belang van de leden/bewoners die de lift eigenlijk geen dag kunnen missen.

Paul

Paul

op August 28, 2019

prcs om deze reden hebben wij een goed kont(r)akt met een plaatselijke lift bedrijf!!!

 

bij storing altijd bereikbaar, dag en nacht en in het weekend, geeft het nood halen ze desnoods zelf het onderdeel op of laten het met een spoedzending komen binnen 24 uur...

VvE Cloosterstaete

VvE Cloosterstaete

op August 29, 2019

Paul zei:

prcs om deze reden hebben wij een goed kont(r)akt met een plaatselijke lift bedrijf!!!

 

bij storing altijd bereikbaar, dag en nacht en in het weekend, geeft het nood halen ze desnoods zelf het onderdeel op of laten het met een spoedzending komen binnen 24 uur...



Hallo Paul,

Hoe kunnen we contact met elkaar maken?

Groet Jaap

Paul

Paul

op August 30, 2019

pb sturen maar wat wil je prcs weten?

W.H.

W.H.

op September 22, 2019

Hebben 10 jaar terug alle groot bedrijven opgezegd en gegaan naar kliener organisatie.

Ook voor onze lift hebben we dit gedaan en hebben er geen spijt van.

Waarom naar kline bedrijven liefst familie bedrijven zijn meer betrokken bij uw zaken dan melogen van super groote bedrijven hun Pr is 150% dat weten we maar ....

PB voor details