Opladen accu's van elektr. fietsen in berging.

Paul

Paul

op April 10, 2020

Bob zei:

Behalve natuurlijk als het in gemeenschappelijke ruimten zou gebeuren, daar is noch stallen, noch laden of iets dergelijks toegestaan.



op dit antwoord was mijn reactie daaronder gebaseerd Bob....

Hier kan dus wel een besluit aan ten grondslag liggen dat het wel word toegestaan....

 

 

Tegelijk de bergingen die zijn gerealiseerd waren, als ik het zo lees, eerst een gemeenschappelijke ruimte, immers, deze zijn later gerealiseerd maar daar kan de topicstarter antwoord op geven....

 

Waren het al priveruimte's kan er gewoon geladen worden....

Bob

Bob

op April 10, 2020

https://www.vvebelang.nl/posts/update-brand-door-laadpalen-in-parkeergarages-217/


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op April 13, 2020

DikOz zei:

Hendrik zei: Onder ons appartementcomlex (35 app) is een ruimte waar tbv de bewoners aparte bergingen zijn gerealiseerd. In deze ruimte en ook  in de aparte bergingen worden accu's van elektrische fietsen opgeladen.   ...

"In deze ruimte" lees ik als een gemeenschappelijke zaak. Dan is de vraag wat de bestemming van die gemeenschappelijke ruimte was. Zal ongetwijfeld geen 'laadruimte' als bestemming zijn, dan is bezwaar toch kansrijk?

Maar e-bikes zijn er nu eenmaal en die moeten geladen worden. Ik zou daarom aandacht aan de veiligheidseisen stellen. Bij die Kassa uitzending kon je voor brand in accu's, die zijn niet te blussen, nog niet bij de brandweer terecht. Voor het brandgevaar van laders, die zijn wel te blussen,  zou de VVE m.i. wel degelijk kwaliteitseisen kunnen stellen. Wij doen dat in ieder geval wel voor CV-ketels en de aansluiting ervan, ook al zijn beide privé zaken.



Quote

Voor het brandgevaar van laders, die zijn wel te blussen,  zou de VVE m.i. wel degelijk kwaliteitseisen kunnen stellen. 

Unquote

Je kunt eisen stellen wat je wilt, maar als men niet meewerkt kun je helemaal niets. Het gaat om privé-spullen en daar gaat de VvE niet over. Je komt bij mij met dit soort idiote en nietige voorschriften noch mijn woning, noch mijn berging in. En nu ??

Hoe ga jij handhaven?

 

 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Buurman

Buurman

op April 17, 2020

De meeste, zo niet alle bergruimten behoren tot het appartemensrecht. Het stallen van elektrische fietsen zal (nog) niet bij Modelrecht geregeld zijn, al ben ik daar niet zeker van.

In nieuwe gebouwen kan het zo zijn dat er een artikel is opgenomen in de Splitsingsakte. Dan dient die gevolgd te worden.

Ik weet dat er bij HHR soms is geregeld dat er onder gespecificeerde voorwaarden (fiets)accu's mogen worden opgeladen. Bijvoorbeeld als de acculader automatisch afslaat nadat de accu vol is. Nadien moet de acculader wel worden losgekoppeld en moet de accu uit de houder worden verwijderd. Of dit juridisch wordt ondersteund is me onbekend. Het lijkt me dun, want alles in een HHR kan worden aangepast bij meerderheid van stemming. Hetzelfde geldt in betreffende VVE voor scootmobielen e.d.

Tip: koop een accudruppelaar. Deze houdt de accu, nadat die vol is, “levend”. Ik gebruik die al jaren voor mijn motor. Daardoor raakt de accu nooit leeg en blijft deze jarenlang werken. Na de winterperiode van een paar maanden start de motor altijd vlot. Meer info lees je hier: https://www.druppellader.com/wat-is-een-druppellader-en-hoe-werkt-het/ Een druppelaar zal de accu niet overbelasten en is daardoor wel altijd, mits onbeschadigd, veilig.

Elk VVE-lid is er bij gebaat dat er geen brandgevaar is in het gehele pand. Het gaat niet om alleen de direct boven de bergingen wonende appartementen. Bij brand zal het kunnen voorkomen dat de hele ruimte brand- en rookschade oploopt. Bij pech kan de schade nog veel groter zijn.

Advies: bekijk de opstalverzekering. Staat daar niets in over accu’s e.d, neem dan contact op met de verzekeraar. Is er een collectieve rechtsbijstandverzekering? Verzoek het bestuur daar de vraag neer te leggen hoe dit juridisch goed geregeld kan worden.

Dan nog dit: het gaat niet alleen om genoemde voorwerpen, maar zeker ook oplaadbare zaken die (vrijwel) iedereen in huis heeft. Heb jij een veilige oplader voor je mobiele telefoon? En o ja, wat te denken van VVE’s met zonnepanelen?

Verzekeraars hebben één belang: zo weinig mogelijk uitkeren. Geef ze daartoe geen handvatten, maar regel je zaken goed.

Succes allen!

GerardusPh

GerardusPh

op November 3, 2020

Bob zei:

Driewerf neen! De vergadering kan dit niet verbieden.

Het is niet mogelijk om het opladen van een accu, scootmobiel, e-bike of een mobieltje in de privé-ruimten te verbieden. Een gebod is klinkklare nonsens en onmogelijk!



Bij ons is het middelds HHR besluit verboden e- bike accu's in de eigen garagebox op te laden, ( wegens brandrisiko)
Met welke juridisch argumenten  is daar tegen te verweren? 
 bij overtreding zal de stroom  worden afgesneden, mag afsnijden? 

GerardusPh

GerardusPh

op November 3, 2020

GerardusPh zei:

Bij ons is het middelds HHR besluit verboden e- bike accu's in de eigen garagebox op te laden, ( wegens brandrisiko)
Met welke juridisch argumenten  is daar tegen te verweren? 
 bij overtreding zal de stroom  worden afgesneden, mag afsnijden? 



Dank je Bob, maar hoe krijg ik het nu uit het HHR ( had binnen 1mnd naar de rechter moeten gaan) 

GerardusPh

GerardusPh

op November 3, 2020

Bob zei:

Quote

Voor het brandgevaar van laders, die zijn wel te blussen,  zou de VVE m.i. wel degelijk kwaliteitseisen kunnen stellen. 

Unquote

Je kunt eisen stellen wat je wilt, maar als men niet meewerkt kun je helemaal niets. Het gaat om privé-spullen en daar gaat de VvE niet over. Je komt bij mij met dit soort idiote en nietige voorschriften noch mijn woning, noch mijn berging in. En nu ??

Hoe ga jij handhaven?

 

 



Er is wel een brandblusser voor de lithium accu zegt de leverancier  , zie foto


 Bijlage 1 

GerardusPh

GerardusPh

op November 3, 2020

De berging komt de bestuurder in om te controleren of opgeladen wordt als onderdeel van zijn taak moet hem toegang worden verleend volgens HHR besluit.

maar terug naar het besluit in het HHR , het is nu eenmaal daar , gang naar rechter, met welke argumenten, eerdere uitspraken? Welke? 

 

GerardusPh

GerardusPh

op November 3, 2020

Idioot en nietig besluit?. 
waar vind ik nietig verklaringen in dit verband ?