Overslaan fysieke jaarvergadering

Huismus

Huismus

op May 6, 2021

Goedeavond,

Wij hebben een gezonde VvE, 12 appartementen en 2 garages. Meest wat oudere mensen.
Drie bestuursleden en een kascommissie. MR 1992
Dus alles goed op orde. Geen grootse problemen te verwachten op ledengadering 2021.

In verband met de corona toestanden én de gezondheid van 2 van de bestuursleden zouden wij dit jaar de fysieke jaarvergadering over willen slaan. De jaarstukken zijn reeds klaar en gecontroleerd en goed bevonden door  de gekozen kascommissie.

Mogen wij de  fysieke jaarvergadering een jaar overslaan en daar de overige leden van op de hoogte stellen?
Een zoom-of teams meeting zit er niet in voor het grootste deel van onze leden.
Uiteraard zal een ieder dan wel het jaarverslag krijgen en er zal gevraagd worden (per brief of mail) of ieder hier mee instemt.
Mág dit dan of is dit niet toegestaan? Hoeveel van de 14 stemmen zouden we hiervoor moeten hebben dan?

Met vriendelijke groet,
Huismus

Paul

Paul

op May 7, 2021

NEE, er moet vergaderd worden, fysiek dan wel online....

 

Heb je nu facebook met messenger kun je een groep maken waar je iedere eigenaar appartementsrecht lid van maakt (toevoegt)  en dan kun je op die manier vergaderen....

 

kan via Whatsapp ook trouwens.

 

is dit niet mogelijk dan zal er een fysieke vergadering gehouden moeten worden, deze kan nog uitgesteld worden trouwens....

Huismus

Huismus

op May 7, 2021

Bedankt, ik ga kijken of we zoiets kunnen doen dan.

Het moeilijke is dat er mensen bij zitten uit 'het stenen tijdperk' en dit dus niet kunnen.
En dan ook nog 2 leden van wie NL niet de moedertaal is.
Misschien kan het via WhatsApp dan, want dan kunnen ze iemand om hulp vragen.

Bedankt voor het meedenken!

DikOz

DikOz

op May 7, 2021

Ik zou inderdaad geen facebook messenger gebruiken. Voor groepen zijn conversaties niet beschermd en standaard staat bij een 2 gesprek bescherming (encryptie) uit,  zie https://www.forbes.com/sites/zakdoffman/2020/07/25/why-you-should-stop-using-facebook-messenger-encryption-whatsapp-update-twitter-hack/?sh=b228f8569ada

Ik weet helaas niet hoe dat bij whatsapp is geregeld voor groepen.

Huismus

Huismus

op May 7, 2021

DikOz zei:

Ik zou inderdaad geen facebook messenger gebruiken. Voor groepen zijn conversaties niet beschermd en standaard staat bij een 2 gesprek bescherming (encryptie) uit,  zie https://www.forbes.com/sites/zakdoffman/2020/07/25/why-you-should-stop-using-facebook-messenger-encryption-whatsapp-update-twitter-hack/?sh=b228f8569ada

Ik weet helaas niet hoe dat bij whatsapp is geregeld voor groepen.



Dank je wel.
Zover ik weet zit dat bij WhatsApp wel goed..
We moeten maar even overleggen of anders misschien uitstel mogelijk is.

Paul

Paul

op May 7, 2021

gezien de mensen uit het stenen tijdperk is uitstellen misschien wel de meest realistische optie, zal ook beter zijn voor de mensen die slecht nederlands spreken en daarmee ook begrijpen....

Huismus

Huismus

op May 7, 2021

Paul zei:

gezien de mensen uit het stenen tijdperk is uitstellen misschien wel de meest realistische optie, zal ook beter zijn voor de mensen die slecht nederlands spreken en daarmee ook begrijpen....



Het spreken en begrijpen is wel redelijk  goed hoor, maar ik weet niet hoe het met lezen en schrijven zit.
 

Buurman

Buurman

op May 7, 2021

Gezien de AGV kan je het ook niet m.b.v. WhatsApp doen. Telefoonnummers worden openbaar en iedereen kan zomaar berichten doorsturen.

Zelf zou ik daar nooit mee instemmen.

Bob

Bob

op May 7, 2021

Buurman zei:

Gezien de AGV kan je het ook niet m.b.v. WhatsApp doen. Telefoonnummers worden openbaar en iedereen kan zomaar berichten doorsturen.

Zelf zou ik daar nooit mee instemmen.



1. De AVG doet niet ter zake.

2. Je hoeft ook helemaal niet deel te nemen. Je kunt je stem ook vooraf uitbrengen of een volmacht afgeven.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op May 7, 2021

maurice zei:

Er is in de vve van de Maurice een digitale vergadering op 12 mei 2021 ,de presentielijst geeft blijkbaar nu al de mogelijkheid om uw stem uit te brengen, dit hebben wij zojuist ondervonden.

Deze  digitale vergadering geeft drie mogelijkheden:

teken de presentielijst om uw stem uit te brengen

teken de presentielijst en stem blanco bij alle besluiten

ga direct verder zonder de presentielijst te tekeningen

 

De opkomst zou op dit moment al 33% zijn, hier vragen over gesteld omdat het mijns inziens niet juist is om alvorens de vergadering begint al de opkomst vast te leggen en de stemmen te registreren.

Dat er volmachten afgegeven worden die tijdens de vergadering ingebracht worden lijkt me juist, alles onder toezicht van een VVE beheerder uit Veldhoven. Echter uit onwetendheid en in de veronderstelling dat je de presentielijst nog niet kunt tekenen alvorens de vergadering plaats vind heb je al de presentielijst getekent. Zonder verder uitleg.

 

 

 



Is dit alles wat is bekendgemaakt?

Quote 

Deze  digitale vergadering geeft drie mogelijkheden:

teken de presentielijst om uw stem uit te brengen

teken de presentielijst en stem blanco bij alle besluiten

ga direct verder zonder de presentielijst te tekeningen

Unquote

Vooraf digitaal een stem uitbrengen moet kunnen,  maar kunstmatig het vergaderquorum "opkrikken" is niet juist!

Kun je uitgebreider aangeven wat deze beheerder heeft bekendgemaakt?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!