Overslaan fysieke jaarvergadering

Buurman

Buurman

op May 7, 2021

Bob zei:

1. De AVG doet niet ter zake.

2. Je hoeft ook helemaal niet deel te nemen. Je kunt je stem ook vooraf uitbrengen of een volmacht afgeven.



Jij beweert dat een lid verplicht zijn telefoonnummer moet openbaren aan de leden. 

Maak dat maar eens duidelijk.

Bob

Bob

op May 7, 2021

Buurman zei:

Jij beweert dat een lid verplicht zijn telefoonnummer moet openbaren aan de leden. 

Maak dat maar eens duidelijk.



1. Dat beweer ik helemaal niet. 

2. Er is geen enkele verplichting om aan een vergadering deel te nemen, zelfs niet voor jou.

3. Geef een volmacht of stem digitaal.

Begrijp jouw privacyprobleem voor geen micrometer. Wat mij betreft moeilijk doen op niets af.  :))


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op May 8, 2021

lijkt me dat deelnemers aand e vergadering dit zien!!!!

Buurman

Buurman

op May 8, 2021

Bob zei:

1. Dat beweer ik helemaal niet. 

2. Er is geen enkele verplichting om aan een vergadering deel te nemen, zelfs niet voor jou.

3. Geef een volmacht of stem digitaal.

Begrijp jouw privacyprobleem voor geen micrometer. Wat mij betreft moeilijk doen op niets af.  :))



Misschiens eens beter lezen waar ik op reageer en wat duidelijker zijn in je reacties, dat komt dan hopelijk duidelijker over.

Ik reageerde op het feit dat er iemand voorstelde om via Whatsapp te vergaderen. Als je dat doet heb je wel degelijk te maken met de AGV.

Door je reactie om niet naar een vergadering te (hoeven) gaan om reden van het feit dat die via Whatsapp wordt gehouden is discriminatie. Je hebt een vergaderrecht als lid. Een afgifteplicht van je telefoonnummer heb je niet.

Bob

Bob

op May 8, 2021

AVG !!

DISCRIMINATIE !!

Grote woorden, maar er is niets aan de hand.  ;)

Er is niemand die jou het recht om aan de vergadering deel te nemen ontzegt.

Zie verder mijn eerdere reactie (moet je zelf misschien beter lezen ?!?!).


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
DikOz

DikOz

op May 10, 2021

Buurman zei:

Gezien de AGV kan je het ook niet m.b.v. WhatsApp doen. Telefoonnummers worden openbaar en iedereen kan zomaar berichten doorsturen.

Zelf zou ik daar nooit mee instemmen.



Inderdaad zou de AVG van toepassing kunnen zijn. Zou, omdat de AVG niet geldt voor privé gebruik. Maar een VVE is een vereniging en daarvoor geldt de AVG. Verder is een telefoonnummer een persoonsgegeven. En dat persoonsgegeven wordt verwerkt en zelfs gedeeld.

Maar om te zien hoe  AVG precies van toepassing is zou je moeten bepalen wie wat verwerkt en wie de verwekingsverantwoordelijke is. Ik denk dat er op Internet wel e.e.a. te vinden is over zakelijke Whatsapp groepen en de AVG. Makkelijkste lijkt mij dat ieder groepslid toestemming geeft aan de  verwerkingsverantwoordelijke: waarschijnlijk het bestuur.

Wat het doorsturen van berichten betreft: ieder lid is als lid van de VVE gebonden aan de privacyverklaring van de VVE. Dus doorsturen kan alleen als de VVE dat in die verklaring toestaat.

Buurman

Buurman

op May 10, 2021

"Wat het doorsturen van berichten betreft: ieder lid is als lid van de VVE gebonden aan de privacyverklaring van de VVE. Dus doorsturen kan alleen als de VVE dat in die verklaring toestaat."

 

Klopt, maar is oncontroleerbaar, dus niet haalbaar. Het is sowieso vrijwel onhaalbaar een formele VVE Whatsapp groep in het leven te roepen gezien het feit dat er doorlopend mutaties zijn in het ledenbestand. Mocht je het voorelkaar hebben, dan kan die weer ontbonden worden op het moment dat een nieuw lid geen oké geeft. Zeker bij de wat groeter- en grote VVE'en zal dat het geval zijn.

 

Bob

Bob

op May 10, 2021

Wanneer een bestuur binnen haar wettelijke bevoegdheid gebruik maakt van de spoedwet en voor vergadering middels Whatsapp kiest resteert voor de leden de keuze deelnemen of niet. Beren op de weg gooien is weinig zinvol.

Voorts is het zaak dat de deelnemers aan de vergadering deugdelijk worden geïdentificeerd, en daar zijn persoonsgegevens voor nodig, die bij de VvE zonder meer al bekend zijn.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!