Prijzen reparaties lift

keesvis@icloud.com

keesvis@icloud.com

op March 29, 2019

Wij zijn een kleine VvE (6 leden) Onlangs werden wij geconfronteerd met een reparatie aan de lift. Er moest een frequentieregelaar vervangen worden. Kosten ruim €8.000,00. Voor dezelfde reparatie ontvingen wij van dezelfde liftenfabrikant twee jaar geleden een offerte, waarvan toen de prijs 40%(!) lager was. Desgevraagd vertelde de fabrikant, dat zij destijs aan vaste klanten belangrijke kortingen gaven, maar dat zij sindsdien door de AFM (!) teruggefloten waren en in het kader van 'level playing field' geen kortingen meer mogen verlenen. Ik kan dit moeilijk geloven vooral omdat volgens mij de AFM alleen maar over de financiele markten gaat.

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Paul

Paul

op March 30, 2019

Wij hebben de lift laten reviseren en dit koste 20.000 E 2 jaar geleden, houd in je achterhoofd dat de prijzen de laatste tijd exploderen, de markt is aardig oververhit op dit moment!!!

Dit soort reperatie's doe je op offerte basis, dan maar geen lift voor een week of wat, eerst offerte opvragen, bij verschillende bedrijven en dan ga je in onderhandeling met je vaste liftreparateur over de prijs, wil ie geen kant op laat je de laagst geofreerde de repqaratie uitvoeren...

Smeetsj

Smeetsj

op September 29, 2020

lees nu pas de reactie. Zit zelf met een soortgelijke situatie.

Ben benieuwd wat voor soort lift er in zit.  Indien dit dezelfde is als bij ons, zal ik inhoudelijk reageren.

JS