Problemen met een lid

Bob

Bob

op April 7, 2021

riviera 2 zei:

omdat hij niet voorzien is van een terugslagklep. Het bedrijf dat wij hoogstwaarschijnlijk voor de renovatie kiezen geeft aan dat zij KIWA gecertificeerd zijn en dat deze certificering aangeeft dat ketels die niet voorzien zijn van een terugslagklep niet op het systeem mogen worden aangesloten



Uit de 1e post

Quote

Dat is wel nodig omdat hij informatie moet geven over zijn cv ketel i.v.m. de renovatie van het rookgasafvoerkanaal

Unquote 

Hoe weet je zo zeker dat er geen terugslagbeveiliging op die ketel zit? Betreffende lid geeft kennelijk geen informatie. 

Er zijn voldoende ketels waar die beveiliging al standaard op zit.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op April 7, 2021

Bob zei:

Quote

Omdat het niet gaat  om een investering maar om een voor de veiligheid van de bewoners noodzakelijke reparatie aan een installatie van ons gebouw is volgens mij goedkeuring van de ALV niet nodig.

Unquote

Woningwet 1a geeft niet dat de ALV (gezamenlijke eigenaars) buitenspel staat of kan worden gezet. Het bestuur is hier niet zelfstandig bevoegd.



Reactie?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op April 8, 2021

Buurman zei:

"PAUL

2 DAGEN GELEDEN

Als eerste zal er gestemd moeten worden over de vervanging van de rookgasafvoeren, ..."

 

Er werd door vraagsteller geschreven dat e.e.a. op korte termijn moet gebeuren. In dat geval kan er momenteel alleen schriftelijk gestemd worden. Je kan er van uitgaan dat betreffende eigenaar niet reageert.

Voor goedkeuring heb je bij een schriftelijke stemming 100% instemming nodig voor een akkoord. Dat zal dus niet gaan lukken en kan je je de moeite van een dergelijke oproep tot stemming besparen.

 

Succes met de afwikkeling!

 



Volgens mij is dat prcs wat ik al stelde, wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Buurman

Buurman

op April 8, 2021

Paul zei:

Volgens mij is dat prcs wat ik al stelde, wat is de toegevoegde waarde hiervan?



Sorry, het staat idd in de 2e alinea van je reactie. Dat was me blijkbaar ontgaan.

Rob

Rob

op April 9, 2021

Riviera 2 schreef "... Door corona hebben we nog geen ALV kunnen houden, aan een virtuele vergadering wil een meerderheid van de leden niet meewerken."
Het is dus niet alleen de betreffende eigenaar die lastig is ;)

"... Daarnaast staat in een door VVE Advies opgesteld inspectierapport dat de rookgaskanalen ernstige slijtage vertonen en renovatie op korte termijn noodzakelijk is.

Daar lees ik dus niet dat er onmiddelijk en per direct een groot gevaar is, anders hadden onmiddelijk alle CV ketels nu uitgezet moeten worden.
Dat snelle aktie noodzakelijk is lijkt mij inderdaad vanzelfsprekend, maar dat zal toch via een ALV moeten.
De noodwet biedt het VvE en het bestuur genoeg mogelijkheden daartoe, waaronder een digitale vergadering.
Als de situatie daarom vraagt lijkt het me dat de eigenaren daar ook aan mee zullen (moeten) werken.
(Hoewel ik voor zo'n kleine VvE met 12 eigenaren nog wel meer mogelijkheden zie)
De eigenaren buitenspel zetten lijkt ook mij geen optie inderdaad.

 


Rancune is een giftig kwaad
Rob

Rob

op April 9, 2021

Buurman schreef "... Er werd door vraagsteller geschreven dat e.e.a. op korte termijn moet gebeuren. In dat geval kan er momenteel alleen schriftelijk gestemd worden. Je kan er van uitgaan dat betreffende eigenaar niet reageert."

Hoezo kan er momenteel alleen schriftelijk gestemd worden?
Volgens mij biedt de covid noodwet genoeg mogelijkheden om te vergaderen.


Rancune is een giftig kwaad
Buurman

Buurman

op April 9, 2021

Rob zei:

Buurman schreef "... Er werd door vraagsteller geschreven dat e.e.a. op korte termijn moet gebeuren. In dat geval kan er momenteel alleen schriftelijk gestemd worden. Je kan er van uitgaan dat betreffende eigenaar niet reageert."

Hoezo kan er momenteel alleen schriftelijk gestemd worden?
Volgens mij biedt de covid noodwet genoeg mogelijkheden om te vergaderen.



"Volgens mij..."

Ik lees liever waar dat volgens de noodwet is te lezen.

Een andere optie kan bijvoorbeeld zijn een grote ruimte, zelfs buiten kan dat, of in een parkeergarage als die in de buurt is, waar men met 12 leden op genoeg afstand kan staan/zitten.

Je kan vast wel peilen of er voldoende mensen zouden komen om de benodigde meerderheid te krijgen. Een ALV kan later volgen.

 

 

Rob

Rob

op April 9, 2021

Buurman schreef "Volgens mij..."
Ik lees liever waar dat volgens de noodwet is te lezen.

Zie artikel 6 van die noodwet !


Rancune is een giftig kwaad
Bob

Bob

op April 9, 2021

Volgens mij ...........

Heeft Buurman meer aan een link dan aan een verwijzing naar de "noodwet" die in het echt overigens "Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid" heet.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0043413/2020-12-17


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Buurman

Buurman

op April 9, 2021

Buurman zat net in de wet te zoeken toen bovenstaand bericht van het forum kwam.

Betreffend artikel 6 kan ik (nog) niet vinden. 

Tot nu kom ik niet verder dan: Artikel VI. Wijziging Wegenverkeerswet 1994

Cijfer 6 zag ik nog niet, maar wie weet.... straks of morgen, of niet. Voor mij is het niet van belang.