Schade door verwijderen Ziggo aansluitpunt.



Roelof

Roelof

op November 14, 2018

In onze flat komt de Ziggo kabel binnen via een wandcontactdoos in de kamer.
Er zijn vier verdiepingen en in het onderste appartement komen in de doos 4 kabels binnen, hiervan gaat 1 naar het appartement en drie gaan verder naar boven naar de andere appartementen waarbij telkens een kabel naar een appartement gaat.
Nu heeft één van de bewoners, die het aansluitpunt niet gebruikt, de afdekplaat van de doos afgehaald en er behang overheen geplakt. Een bovenliggend appartement heeft problemen met de aansluiting en daarom moet er één nieuwe kabel worden aangelegd naar het dat appartement. Daarbij is het noodzakelijk dat er wordt gewerkt in de afgeplakte doos in het onderliggende appartement.  
De bewoner van dat appartement voelt er niets voor!
Wij hebben e.e.a. nagekeken en de bewoner moet Ziggo toestemming verlenen om de woning te betreden om in de doos te werken, weigert hij dan kan via de kantonrechter toestemming worden gevraagd. Wel is het zo geregeld dat eventuele schade die ontstaat door de werkzaamheden voor rekening van de VvE komen. De vraag is nu hoe groot de schade zal zijn. Ziggo heeft aangeboden om een nieuwe afdekplaat te plaatsen, maar de bewoner wil er persé weer behang overheen. Volgens de bewoner is het geplakte behang niet meer verkrijgbaar en zal dus de gehele muur opnieuw moeten worden behangen!
De bewoner heeft het probleem echter zelf veroorzaakt door de doos achter het behang weg te werken.
De vraag is nu wie voor de kosten opdraait.

Paul

Paul

op November 15, 2018

de bewoner zelf, er moet altijd toegang verleend worden en als de bewoner deze op een of andere manier "wegstopt" en er later aan gewerkt dient te worden is dit zijn eigen probleem.

herman-kuipers

herman-kuipers

op November 16, 2018

Helemaal eens met Paul. De bewoners is "buiten z'n boekje" gegaan door de doos af te plakken. Hij moet herstel toestaan. Het is goed gebruik dat zo'n doos wordt afgewerkt met een bijhorend deksel.