schuifpui

Ton

Ton

op April 9, 2020

Beste mensen,

Onze VVE is voornemens om alle ramen in het gebouw te gaan vervangen door kunststof.

De meeste hebben méér kozijnen dan ik.

Daarvoor heb ik echter een schuifpui.

Deze wil men niet vervangen, want men vindt dit een deur.

Toch wordt deze schuifpui wit geschilderd als alle ramen. Deuren zijn groen.

Moet ik nu meebetalen aan de extra ramen van anderen en mijn schuifpui zelf bekostigen?

mvg

Ton

Paul

Paul

op April 10, 2020

NEE, als deze pui met toestemming van de vergadering is geplaatst OF al onderdeel was van de gevel (schil) dan hoef je dit niet zelf te betalen en kan deze gewoon meegenomen worden, kijk voor de zekerheid ook even de besluitvorming hieromtrent terug, het kan dat in het verleden deze pui door de vorige eigenaar is geplaatst onder voorwaarden, 1 van deze voorwaarden kan zijn dat onderhoud dan voor betreffende eigenaar blijft maar dan nog is dit volgens mij niet houdbaar....

 

Vergadering kan natuurlijk altijd besluiten dat de schuifpui niet meegenomen word maar dan nog blijft onderhoud pui voor de VvE dus ik zou geen reden kunnen bedenken waarom men dit zou doen....

 

hoeveelheid kozijnen maakt natuurlijk niet uit, je bent gezamenlijk eigenaar van de schil van het gebouw in verreweg de meeste gevallen....

 

dring aan op vervanging pui net als de andere kozijnen, ook jouw pui, mits in de schil, behoort de vve toe....