Secretaris/penningmeester gaat met formulieren rond en vraagt handtekening om tuinman te behouden

bart56

bart56

op January 24, 2018

Goedenavond,

Bovenstaande kopregel vertelt al veel.De oudjes tekenen toch wel.En bij 1 lid werd er dwang uitgeoefend om toch vooral te tekenen...je móet...Een paar leden zijn nl. van plan om zelf het tuinwerk te gaan doen en dat staat meneer niet aan.Ondanks de besparing van 2300 euro zegt onze penningmeester:nee.Ik kan er met mijn verstand niet bij mede omdat er de komende jaren flink geinvesteerd moet worden.Deze secr./penningmeester zit als enige in het bestuur.

Is deze handtekeningenactie rechtsgeldig?.Ik dacht dat bestuursleden van de VVE alleen opdrachten van de vergadering moeten uitvoeren?.En dat er op de vergadering besloten wordt?

Dank alvast voor Uw antwoord(en).

 

Paul

Paul

op January 25, 2018

Bsluiten worden IN en TIJDENS een uitgeschreven vergadering genomen en nergens anders...

Bob

Bob

op January 26, 2018

Paul zei:

Bsluiten worden IN en TIJDENS een uitgeschreven vergadering genomen en nergens anders...



Zie enig van kracht verklaard Modelreglement. 

Quote

Met een besluit van de Vergadering staat gelijk een voorstel, waarmede alle eigenaars schriftelijk hun instemming hebben betuigd.

Unquote

Vriendelijke groet, Bob


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op January 27, 2018

dan nog dient dit voorstel op de agenda te hebben gestaan en behandeld te worden in de vergadering, als op dat moment nog niet alle gegevens beschikbaar zijn en er word in de vergadering besloten om dit op een later tijdstip te beslissen via een schriftelijke stemming kan dit op deze manier...

 

dan dienen inderdaad ALLE stemgerechtigden die stemmen in te stemmen, het is dus van belang dat als men langs komt met een lijst daar duidelijk op te zetten dat je tegen dit voorstel bent!!!

Bob

Bob

op January 27, 2018

Quote     dan nog dient dit voorstel op de agenda te hebben gestaan en behandeld te worden in de vergadering     Unquote

Neen, deze bepaling is nou net opgenomen om NIET te hoeven vergaderen.

 

Quote     het is dus van belang dat als men langs komt met een lijst daar duidelijk op te zetten dat je tegen dit voorstel bent!!!     Unquote

Neen, wanneer men NIET tekent op de lijst kan het bestuur nooit aantonen dat alle eigenaars schriftelijk hebben ingestemd. Domweg NIET tekenen is voldoende om geen unanimiteit te hebben, en daarmee dus géén besluit.

"Met een besluit van de Vergadering staat gelijk een voorstel, waarmede alle eigenaars schriftelijk hun instemming hebben betuigd."

 

 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
bart56

bart56

op January 31, 2018

Dank nogmaals:

dus met een lijst rondgaan buiten de vergadering om en je weet bij voorbaat dat je niet iedereen op 1 lijn hebt,is kansloos.

 

Bob

Bob

op February 1, 2018

bart56 zei:

Dank nogmaals:

dus met een lijst rondgaan buiten de vergadering om en je weet bij voorbaat dat je niet iedereen op 1 lijn hebt,is kansloos.

 



Hi Bart,

Helemaal correct, graag gedaan.

Vriendelijke groet, Bob


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
CS

CS

op February 15, 2018

Bob zei:

Quote     dan nog dient dit voorstel op de agenda te hebben gestaan en behandeld te worden in de vergadering     Unquote

Neen, deze bepaling is nou net opgenomen om NIET te hoeven vergaderen.

 

Quote     het is dus van belang dat als men langs komt met een lijst daar duidelijk op te zetten dat je tegen dit voorstel bent!!!     Unquote

Neen, wanneer men NIET tekent op de lijst kan het bestuur nooit aantonen dat alle eigenaars schriftelijk hebben ingestemd. Domweg NIET tekenen is voldoende om geen unanimiteit te hebben, en daarmee dus géén besluit.

"Met een besluit van de Vergadering staat gelijk een voorstel, waarmede alle eigenaars schriftelijk hun instemming hebben betuigd."

 

 



Tsjonge dacht dat wij de enige waren met zo n opdringerig bestuur..probleem is dat ook bij ons het merendeel senior is (geen 55 +appartement overigens) die niet mondig genoeg zijn EN denken dat het bestuur de baas is want dat zegt gewoon...als wij niets meer zelf mogen beslissen stoppen wij ermee...pardon u bent een uitvoerend orgaan en alleen in noodgevallen mag u besluiten nemen..misschien toch handig om personen die in een bestuur van een vve plaats willen nemen te verplichten zich te verdiepen in die regelgeving want van onze beheerder kunnen wij ook niets verwachten die kan er ook niet tegenop...zelf in het bestuur gaan heeft geen zin dan vorm ik altijd de minderheid dus heb ik mij nu aangesloten bij vve belangen want namens een flink aantal buren (ik ben een van de jongste ahum) neem ik zelf het "recht" maar in handen zoals het bedoelt is.