Spreek- en Luisterverbinding in de lift

VVE-Huis-Ten-Rhijn

VVE-Huis-Ten-Rhijn

op January 24, 2018

Wij hebben een spreek-, luisterverbinding in de lift (KONE). Elke nacht is er een automatische testcall. We hebben een KPN abonnement (vaste lijn) en wij vinden de kosten nogal hoog.  Graag zou ik tips willen horen hoe andere VVE's dit hebben opgelost.

Is bv GSM 'n mogelijkheid en is daar ervaring mee. Welk abonnement heeft men ? enz

Dank

 

kv66

kv66

op January 26, 2018

Hoe hoog zijn die kosten dan?

Wij hebben van de KPN ook een vaste lijn. Die kost per twee maanden €25. Dat is een belbasis abonement. Gesprekskosten zijn dan wat duurder dan bij een standaard abonnement, maar veel gesprekskosten zijn er niet.

Overigens vind ik elke dag een testbelletje redelijk veel. Bij ons twee keer in het jaar als er onderhoud wordt gepleegd.

 

VVE-Huis-Ten-Rhijn

VVE-Huis-Ten-Rhijn

op January 29, 2018

kv66 zei:

Hoe hoog zijn die kosten dan?

Wij hebben van de KPN ook een vaste lijn. Die kost per twee maanden €25. Dat is een belbasis abonement. Gesprekskosten zijn dan wat duurder dan bij een standaard abonnement, maar veel gesprekskosten zijn er niet.

Overigens vind ik elke dag een testbelletje redelijk veel. Bij ons twee keer in het jaar als er onderhoud wordt gepleegd.

 



De kosten zijn on €52 per 2 maanden (totaal €310 per jaar).

Ik vind 2 x per jaar bellen wel erg weinig. Een keer per maand lijkt mij zinvoller.

Ik zal eens kijken of een BelBasis abonnement iets voor ons is.

Dank

Smit2313wz

Smit2313wz

op February 13, 2018

VVE-Huis-Ten-Rhijn zei:

Wij hebben een spreek-, luisterverbinding in de lift (KONE). Elke nacht is er een automatische testcall. We hebben een KPN abonnement (vaste lijn) en wij vinden de kosten nogal hoog.  Graag zou ik tips willen horen hoe andere VVE's dit hebben opgelost.

Is bv GSM 'n mogelijkheid en is daar ervaring mee. Welk abonnement heeft men ? enz

Dank

 



Wij hebben een gsm-aansluiting. Dat is echt veel goedkoper en ook uiterst betrouwbaar. Vraag er na bij uw lift-bedrijf of bij een gsm-provider. Dat kan KPN zijn maar ook een andere.
kv66

kv66

op February 15, 2018

Misschien kan SMIT2313WZ de kosten van hun GSM verbinding aangeven, alsmede provider en type abonnement/prepaid. Dan kunnen de lezers inschatten of omschakeling voordelig kan zijn en hebben zij meteen een handvat om aan de slag te gaan.

Middelwetering82

Middelwetering82

op March 21, 2018

Wij hebben in 2015 door Kone de KoneXion GSM module laten plaatsen in de lift. De kosten waren toen plm. 800 euro per installatie. Hierdoor vervallen de maandelijkse belkosten bij KPN. In de plaats hiervan betalen we 12,50 euro per maand aan onderhoudskosten aan Kone incl. belkosten gsm.

 

Wout den Hoed.

VVE-Huis-Ten-Rhijn

VVE-Huis-Ten-Rhijn

op April 12, 2018

Na VVE overleg besloten de KONE KONEXION GSM te nemen. Kosten zijn €800 voor installatie en €7,25 per maand (incl BTW).  Helaas duurt het wel 3 jaren om 'goedkoper' te worden, maar daarna gaat het goed.

Ik sluit hiermee dit onderwerp. Dank voor jullie bijdrage.

George Thoonsen

George Thoonsen

op May 3, 2018

Wij hebben door het bedrijf welke het liftonderhoud doet, een module laten plaatsen. Vervolgens een prepaid kaartje voor €10,00 per jaar. Gaat prima!

VvE Frans van Nijenrode Staete Veeneendaal 0653333173

George Thoonsen

George Thoonsen

op May 3, 2018

Wij hebben door het bedrijf welke het liftonderhoud doet, een module laten plaatsen. Vervolgens een prepaid kaartje voor €10,00 per jaar. Gaat prima!

VvE Frans van Nijenrode Staete Veeneendaal 0653333173

VvE De Sirenen

VvE De Sirenen

op February 11, 2019

Hallo ,
We hadden een KPN-abo.  Kosten ong 360 Euro/j.  Gesprekskosten per jaar  ( gelukkig ) maar 60 eurocent.
Nu GSM-module en sim-only abo. Module zou 250 Euro kosten , maar we hebben nu om van alle zorgen af te
zijn bij de liftonderhoud-firma een extra post van 180 Euro / j.  De firma heeft de module geinstalleerd en heeft nu
de zorg dat er genoeg beltegoed is en alles wordt periodiek getest en goedgekeurd. 
Je kunt alles zelf doen voor 250 Euro ( installatie eenmalig ) en een prepaidkaartje.
Maar wie zorgt ervoor dat het kaartje gebeld wordt en "vol " blijft ?    Sim-only bij Simpel zou slechts 2.5 Euro / mnd kosten
en je bent van de sores van beltegoed af.
Dus zelf :  250 Euro eenmalig en 30 Euro / jaar,  ook de keuring en testen doe je dan zelf voor het Liftinstituut.
Wij nu dus 180 Euro / j en van alle sores af.

Jos secr. VvE