Technische commissie

jtrouw

jtrouw

op January 30, 2021

Hallo, de technische commissie  wil inzicht krijgen in de rekeningen . volgens de VvE beheerder bent en dan gelijk ook lid van de Kas controle commissie, dit willen wij niet zijn hier regels voor.

Rob

Rob

op January 30, 2021

Ieder willekeurig lid van de VvE heeft het recht om inzage te krijgen in de rekeningen van de VvE.
Dus uiteraard ook de leden die lid zijn van de technische commissie.
Ik zou niet weten waarom je dan ook lid van de kascommissie zou worden, weet dus niet wat de beheerder daarmee zou bedoelen.


Rancune is een giftig kwaad
Bob

Bob

op January 31, 2021

Ja, daar zijn regels voor. Zie 2:48 BW.

Er is slechts één manier om lid van de KCC te worden, en dat is door een voorafgaande benoeming door de vergadering. Vergaderbesluit vereist. Meer smaken zijn er niet.

Met voorgaande is wat de beheerder vindt of bedoelt irrelevant, en doet niet ter zake.

 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Rob

Rob

op February 1, 2021

Een VvE beheerder die niet zou weten op welke wijze een kascommissie benoemd wordt zou m.i. per direct ontslagen moeten worden.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat deze beheerder één en ander op de door TS beschreven wijze heeft medegedeeld.
Het lijkt mij dus zeker van belang om te weten wat die beheerder wél heeft gezegd of in ieder geval bedoelt heeft te zeggen !


Rancune is een giftig kwaad
Bob

Bob

op February 1, 2021
Volgens mij was de vraag wat de regels zijn voor het benoemen van de KCC. Niet of de beheerder al dan niet zou moeten worden ontslagen. :)) Vandaar mijn antwoord.
Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Rob

Rob

op February 1, 2021

Naar mijn mening is de vraag hoe de technische commissie inzicht kan krijgen in de rekeningen zonder zogenaamd lid te worden van de kascommissie.


Rancune is een giftig kwaad
Bob

Bob

op February 1, 2021

Quote

dit willen wij niet zijn hier regels voor.

Unquote

 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Rob

Rob

op February 1, 2021
Zoals ik al aangaf zal een VvE beheerder ongetwijfeld weten op welke wijze een kascommissie benoemd wordt. Anders zou hij per direct ontslagen moeten worden. (= stelling, geen antwoord) De beheerder zal dus nooit gezegt hebben dat iemand van de technische commissie die inzicht wil krijgen in de rekeningen automatisch lid is/wordt van de kascommissie. Als er dus iets irrelevant zou zijn in deze kwestie is het de vraag wat de regels zouden zijn om een kascommisie te benoemen. Met dat antwoord schiet TS namelijk naar mijn mening helemaal niets op, is hetzelfde als vragen naar de bekende weg.
Rancune is een giftig kwaad
Bob

Bob

op February 1, 2021

Quote

Als er dus iets irrelevant zou zijn in deze kwestie is het de vraag wat de regels zouden zijn om een kascommisie te benoemen.

Unquote

Aldus Rob.

Met Robs geciteerde briljante analyse van jouw (JTROUW) kwestie weet je nu in elk geval dat de vraag die je stelde ("zijn hier regels voor") niet zo heel slim is (vragen naar de bekende weg) . Het zal je maar gezegd worden.  ;)  


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op February 1, 2021

P.S. Zelf vind ik het niet erg fijntjes om forumbezoekers die vragen stellen op dit forum op deze manier af te serveren. Ik snap de vraag van JTROUW wel degelijk en zie dit niet als een domme vraag of vragen naar de bekende weg. 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!