Twinq's softwarefouten

Bob

Bob

op June 5, 2020

Mijn advies Paul; je kunt jouw tijd wat mij betreft beter besteden. Veel meer dan enorm veel geblaat en bitter weinig wol ga je van deze Don Quichot niet krijgen.

Ik heb direct al aangegeven dat dit zou moeten worden opgenomen met Twinq zelf. Als dat überhaupt zou zijn gebeurd hadden we dat al lang gehoord of moeten horen, inclusief de reactie van en namens Twinq.

Ik zie deze poster niets anders doen dan vuil spuiten, verdacht maken en dat alles zonder enige feitelijke onderbouwing. Bitter weinig inhoudelijke reacties, maar slechts reacties die in de psychologie "projectie" worden genoemd. Betrokkene beperkt zich tot moddergooien.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op June 6, 2020

gelezen en ja dat verbaast mij ook in hoge mate dat een beheerder dit voorstelt, vraagje aan jouw Bob, heb jij ervaring met dit program? Twinq dus....

Bob

Bob

op June 6, 2020

Paul zei:

gelezen en ja dat verbaast mij ook in hoge mate dat een beheerder dit voorstelt, vraagje aan jouw Bob, heb jij ervaring met dit program? Twinq dus....



Ja Paul, als gebruiker, niet als programmeur of vanuit beheerder.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op June 7, 2020

en jij hebt geen onvolkomenheden geconstateerd neem ik aan....

Bob

Bob

op June 7, 2020

Het doel van een jaarrekening is om de vermogenspositie van de VvE zo helder mogelijk weer te geven. De jaarrekening is er niet om boekhouders e.d. te bevredigen.

Los van de voor samenstelling gebruikte software is het daarbij in het voorkomende geval nodig/onvermijdelijk om negatieve bedragen op de balans te hebben.

Voorts is het ook mogelijk om een systeem, dat op zich goed is, verkeerd te vullen, met gevolg dat het gegenereerde eindresultaat vanzelfsprekend ook verkeerd is.

Met bovenstaande zijn de beweringen die steller doet ongegrond en ongenuanceerd. Zoals eerder aangegeven inhoudelijk onjuist, zeer veel geblaat en bitter weinig wol.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op June 8, 2020

ja ik zou wel eens prcs willen weten wat zij dan zien als "niet kloppend" en vooral ook waarom ze dit niet met de ontwikkelaar opgenomen hebben of misschien hebben ze dit wel gedaan maar is er geen resultaat uit gekomen....

Frans4sure

Frans4sure

op June 11, 2020

Paul zei:

Ik kan me voorstellen dat deze fouten er wel in zitten en dat beheerders dit zelf opgelost hebben op een of andere manier, het zal toch niet zo zijn dat de mensen hierboven genoemd zomaar dit soort uitspraken doen, bovendien, misschien hebben ze dit al lang opgenomen met de software ontwikkelaar en is daar verder niets uitgekomen....

 

blijft wel staan dat als er iets gebeurt wat niet toegestaan is in de software men toch op zijn minst dit had moeten melden aan de bevoegde instantie's....

 

Hebben jullie zelf al eens kontakt opgenomen met de software ontwikkelaar Frans????



De fouten in Twinq zijn meerdere keren gemeld met omschrijvingen en screen dumps aan de "professionele" beheerder gedurende de afgelopen 16 maanden. De directeur van de beheerder zit in een werkgroep van Twinq. Die heeft tijdens een vergadering toegegeven dat er onhebbelijke fouten in Twinq zitten. De fouten zijn tevens gemeld bij het VvE bestuur. Ik voel me niet geroepen om dit bij de eigenaren van Twinq te melden. Ik hoef de software niet te testen. Je mag ervan uitgaan dat de service providers goede uitgeteste software beschikbaar stellen aan klanten. Het is maar net wat je wilt verkopen... crappy software of een degelijke VvE software service.

Paul

Paul

op June 15, 2020

dan zou ik het toch in de alv aan de orde stellen en eventueel andere software voorstellen dan wel een andere beheerder die met andere software werkt....

 

wat bij mij blijft "hangen" in dit hele geval is waarom heeft de beheerder niet aan de bel getrokken in bijvoorbeeld de alv naar de leden toe over de handelingen van het bestuur....

 

Lijkt me toch dat de beheerder een verantwoordelijkheid heeft naar de leden toe, die hebben deze aangesteld tenslotte....

kitty enzler

kitty enzler

op June 17, 2020

Beste mensen,

Hier gaat het over Twinq, de jurydische problemen???

Ik heb een vraag over de lay-out van Twinq.

Onze beheerder werkt ook met Twinq, maar juridisch zit het denk wel goed maar de leesbaarheid en daardoor de vele fouten die onze beheerder maakt met bv verkeerde cijfers overzetten kloppen niet. Sinds de beheerder met Twinq werkt is de lay-out en daardoor de duidelijkheid van onze jaarcijfers alleen maar ingewikkelder geworden. Het liefst zie ik de jaarcijfers in een tabel met inkomsten min de uitgaven, dan hou je een exploitatiesaldo over en dat tel je op of af van je reserves, zodat je direct kunt zien wat je reserves zijn op 1 januari. Bij ons is dat niet mogelijk volgens onze beheerder. Hierover heb ik zelf Twinq benadert en gevraagd of dat niet anders kan. Twinq heeft mij verzekerd dat je het sysyteem zo ingewikkeld of simpel kan maken zoals je dat zelf wilt. Volgens onze beheerder kan het alleen maar op de ingewikkelde wijze zoals zij dat doen. Ikzelf ben van mening dat een VvE, niets te maken hebbende met BTW en/of de belasting een simpele maar zeer duidelijke jaarcijfers zou kunnen produceren.

Ikzelf heb de gids van Maarten den Ouden (FINANCIEN VAN DE VvE) hiervoor geraadpleegd en zou graag zoals op bladzijde 21 de financien zien. Maar volgens onze beheerder is dat absoluut niet mogelijk met Twinq, wat ik niet geloof.

Mijn vraag is hier dan ook of er mensen zijn die hier ook problemen mee hebben. 

Paul

Paul

op June 19, 2020

Maak hier even een aparte vraag voor aan, denk dat het dan beter gelezen word....