Uitbouw van 4 m afgekeurd door de vergadering met ruime meerderheid

ernie44

ernie44

op June 14, 2017

Goedendag

Ik leef in een appartementencomplex waarin een iemand zijn tuin van 10 meter diep 4 meter wil uitbouwen.

Hij heeft daarvoor geen bouwvergunning nodig echter wel de toestemming van de vve

Die heeft hij niet gekregen, want iedereen is tegen behalve belanghebbende in een complex van een ruim tiental; appartementen

So far so good,

Maar hij kan het aan de rechter voorleggen of de weigering op redelijke gronden is gebeurd, binnen een termijn

Hoe lang is die termijn ? Buuf zegt 1 maand na de vergadering, makelaar zegt drie maanden.

Rob

Rob

op June 15, 2017

Ik zou maar naar buuf luisteren, die heeft er kennelijk meer verstand van dan die makelaar !

 


Rancune is een giftig kwaad
Rob

Rob

op June 15, 2017

Rob zei:

Ik zou maar naar buuf luisteren, die heeft er kennelijk meer verstand van dan die makelaar !

 



Ik was met deze reactie veel te kort door de bocht ;)

Ik heb de indruk dat de makelaar doelt op de situatie waarbij door de gewenste uitbreiding van de tuin het eveneens noodzakelijk wordt dat de splitsingsakte gewijzigd moet worden.
Wanneer de ALV met meerderheid van stemming toestemming daarvoor zou hebben gegeven, heeft een eigenaar 3 maanden de tijd om bij de rechter vernietiging van dat besluit te verzoeken.
Of die termijn in dat geval dan ook andersom geldt om een vervangende machtiging te krijgen durf ik zo 1,2,3 niet te zeggen !


Rancune is een giftig kwaad
Rob

Rob

op June 15, 2017

Tenzij het de vernietiging betreft van een besluit m.b.t. het wijzigen van de splitsingsakte.
Dan is de termijn toch echt 3 maanden ( zie BW5:140)

"... De bevoegdheid om vernietiging te vorderen verjaart door verloop van drie maanden, welke termijn begint met de aanvang van de dag, volgende op die waarop het besluit door de vergadering van eigenaars is genomen. "


Rancune is een giftig kwaad