Uitnodigen extern beheerder jaarlijkse ALV

maik

maik

op June 9, 2020

I.v.m. de noodwet gaat onze VvE toch de jaarlijkse ALV houden zonder extern beheerder.

Onze VvE gaat deze maand online vergaderen voor de jaarlijkse ALV. Zij faciliteert dit zelf omdat de externe beheerder nog steeds het advies geeft om deze in het najaar te houden. Mogen we dan zonder de beheerder vergaderen of zijn we verplicht dan ook de beheerder uit te nodigen?

Vermeld dient nog te worden dat de beheerder zelf heeft aangegeven alle vergaderingen van eigenaren tot 1 september a.s. te annuleren.

Paul

Paul

op June 10, 2020

verplicht niet lijkt me, ze zijn tenslotte geen lid van de vve, vind het wel vreemd, beheerder moet je toch vragen aan kunnen stellen over bepaalde zaken al kan het ook goed zijn dat het bestuur hier kennis van heeft....

 

zeg er wel bij zeker weten doe ik dit niet, misschien dat Rob of Bob hier zekerheid over kunnen geven?

Rob

Rob

op June 10, 2020

Verplicht zal het niet zijn maar of het verstandig is?
Weet wat je op je hals haalt door het geheel zelf te doen.
Zelf de vergadering organiseren, zelf de notulen verzorgen enz. enz.
Ik heb al grote twijfels of professionele beheerders wel in staat zijn om op de juiste manier een online vergadering van de VvE te organiseren met alle nodige waarborgen rondom de besluitvorming en de nodige identificatie-eisen, laat staan als de VvE dit zelf gaat organiseren. Ik heb er weinig vertrouwen in ;)

 


Rancune is een giftig kwaad
maik

maik

op June 10, 2020

Paul zei:

verplicht niet lijkt me, ze zijn tenslotte geen lid van de vve, vind het wel vreemd, beheerder moet je toch vragen aan kunnen stellen over bepaalde zaken al kan het ook goed zijn dat het bestuur hier kennis van heeft....

 

zeg er wel bij zeker weten doe ik dit niet, misschien dat Rob of Bob hier zekerheid over kunnen geven?



Idd, het bestuur heeft voldoende kennis en kunde. Mijn vraag gaat over of het verplicht is de beheerder uit te nodigen. Zie de tekst.

maik

maik

op June 10, 2020

Rob zei:

Verplicht zal het niet zijn maar of het verstandig is?
Weet wat je op je hals haalt door het geheel zelf te doen.
Zelf de vergadering organiseren, zelf de notulen verzorgen enz. enz.
Ik heb al grote twijfels of professionele beheerders wel in staat zijn om op de juiste manier een online vergadering van de VvE te organiseren met alle nodige waarborgen rondom de besluitvorming en de nodige identificatie-eisen, laat staan als de VvE dit zelf gaat organiseren. Ik heb er weinig vertrouwen in ;)

 



Verplicht is het niet? Waarop baseert u dat? Het bestuur heeft voldoende kennis en kunde om een ALV te leiden etc.

Rob

Rob

op June 10, 2020

Er bestaat geen enkele verplichting op de ledenvergadering van de VvE aanwezig te zijn.
Niemand is verplicht de vergadering bij te wonen, de leden niet, de beheerder niet, het bestuur niet, de voorzitter van de vergadering niet.... niemand. Uiteraard staat het wel gewoon vrij om de beheerder wel uit te nodigen.

Ik wil best aannemen dat jullie bestuur voldoende kennis en kunde heeft om een ALV te leiden.
Bij online vergaderen voor een VvE komt er m.i. veel meer bij kijken, tenzij we er vanuit gaan dat een skype- of zoom sessie ook voldoende is.


Rancune is een giftig kwaad
Paul

Paul

op June 11, 2020

ja dat had ik begrepen, de vraag dus en zoals al gezegd en bevestigd door Rob, het is niet verplicht dat ze aanwezig zijn, aan de andere kant, als er even gewacht word met vergaderen kunnen jullie dit gewoon weer fysiek doen maar dat was de vraag niet....

Bob

Bob

op June 11, 2020

"I.v.m. de noodwet gaat onze VvE toch de jaarlijkse ALV houden zonder extern beheerder."

Is dit (online vergaderen) de wens van de vergadering (alle leden) of van het bestuur?

Waarom gaat de VvE (het bestuur?!) tegen het advies van de beheerder in?

Wat is de noodzaak om online te vergaderen?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
maik

maik

op June 11, 2020

Bob zei:

"I.v.m. de noodwet gaat onze VvE toch de jaarlijkse ALV houden zonder extern beheerder."

Is dit (online vergaderen) de wens van de vergadering (alle leden) of van het bestuur?

Waarom gaat de VvE (het bestuur?!) tegen het advies van de beheerder in?

Wat is de noodzaak om online te vergaderen?



De wens van meer dan 10% van de leden.

De noodzaak is onderhoud wat op ons afkomt en dit tov reservefonds. De VvE wil niet wachten tot na 1/9.

Bob

Bob

op June 11, 2020

Hoeveel leden telt de VvE?

Kunnen ALLE leden zonder hindernis deelnemen?

10% Is niet veel. Is het verzoek een online vergadering te organiseren al bij het bestuur neergelegd? Zo ja, wat was de reactie van het bestuur?

Ik voorzie weinig tijdwinst t.o.v. 1 september, en problemen zijdens de beheerder vanwege zijn rol bij het ten uitvoer brengen van besluiten wanneer die niet overtuigd is van rechtsgeldigheid van eventuele besluiten.

Kan überhaupt zonder twijfel worden voldaan aan de gestelde voorwaarden in dit stuk  https://www.vverecht.nl/2020/04/wetsvoorstel-tijdelijke-wet-covid-19-justitie-en-veiligheid-biedt-vves-meer-ruimte-en-zekerheid/  ?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!