Verhuur berging

Frank191

Frank191

op January 18, 2020

In ons appartementencomplex is er een eigenaar die zijn berging verhuurd. Het is een vreemde situatie want er is zelfs een tweede brievenbus voor de huurders opgehangen en de berging is ondergronds, lijkt wel een soort omgebouwde kelder. In de splitsingsakte staat duidelijk bestemming berging. Wij hebben dit appartement vorig jaar gekocht. Nergens in de VVE-verslagen is er iets terug te vinden over de situatie.

Mag een eigenaar zijn berging verhuren? Ik vermoed van niet, maar als die dat zou willen, wat dient er dan te gebeuren?

Paul

Paul

op January 19, 2020

op zich mag een ieder zijn eigendom verhuren, in een vve kan het wel zo zijn dat er in het splitsingsreglement of huishoudelijk reglement iets over in staat, dit zou je eerst eens na moeten kijken...

 

nu begrijp ik dat er iemand woont? In dat geval zul je moeten gaan kijken naar de bestemming van deze berging, als de bestemming berging is, ook bij de gemeente dus nakijken, dan mag je daar niet wonen, de vve zelf (bestuur/beheerder) kan hier overigens ook paal en perk aan stellen, breng het in de vergadering als je je onderzoek afgerond hebt, wil de vve niets ermee meld dit dan bijd e gemeente...

Frank191

Frank191

op January 19, 2020

Bedankt voor de reactie Paul. Er wordt inderdaad gewoond. In de splitsingsakte  hebben de betreffende ruimte bestemming berging. Ik ga het ook navragen bij de gemeente. Communicatie in vve verloopt heel moeizaam. Groet