Verplichting getekende beheersovereenkomst VvE

De Loek

De Loek

op December 3, 2021

Verplichting getekende beheersovereenkomst VvE

Goedemiddag,

Sinds een jaar woonachtig in een appartement onder MR1973

Ik kan geen beheerdersovereenkomst vinden op het beheerder-portaal.
Op mijn navraag hierover krijg ik dit antwoord:
Ons kantoor is per 1 februari 2005 benoemd door de vergadering. Aanstelling en ontslag gebeurt in een vergadering zolang dit punt maar geagendeerd staat. Zodoende is er geen beheersovereenkomst.

Dit komt op mij vreemd over...
Mij is verteld dat het hebben van een getekend exemplaar een verplichting is om als beheerder te mogen optreden. 
Waar kan ik de informatie vinden over deze verplichting van het hebben van een beheersovereenkomst?

Op het internet is over de verplichting weinig terug te vinden.

Alvast mijn dank voor een bijdrage hierop.

Met vriendelijke groet,
Lucas Schansman

Paul

Paul

op December 3, 2021

je moet toch op zijn minst kunnen zien onder welke voorwaarden deze overeenkomst is gesloten, prijs, wat doet men enz....

 

men is je niet verplicht deze overeenkomst toe te zenden maar inzage geven moet wel als je daar om vraagt, al kontakt gehad met een bestuurder hierover?

Bob

Bob

op December 3, 2021

"Mij is verteld dat het hebben van een getekend exemplaar een verplichting is om als beheerder te mogen optreden."

Degene die dat aan jou heeft verteld is verkeerd geïnformeerd.

"Waar kan ik de informatie vinden over deze verplichting van het hebben van een beheersovereenkomst?"

Nergens, want die verplichting bestaat eenvoudigweg niet.

"Op het internet is over de verplichting weinig terug te vinden."

Gegeven bovenstaande is dat niet verrassend. 

"Dit komt op mij vreemd over..."

Klopt wat mij betreft. Het is volslagen idioot om een "professional" te betalen voor niet op schrift gestelde diensten. Tenzij het je eigen doel is om je te laten flessen.  ;))


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Jaap

Jaap

op December 3, 2021

Hoog tijd dat alle documenten voor alle eigenaren toegankelijk worden gemaakt. Net zoals je met een rijtjeswoning of vrijstaand huis inzage hebt in de offertes en nota's van de schilder, de glazenwasser, de boekhouder en de tuinman.

Bob

Bob

op December 3, 2021

"Zodoende is er geen beheersovereenkomst."

Met dat gegeven wordt het een beetje moeilijk om inzage te geven, is 't niet?


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bula

Bula

op December 3, 2021

Wat volgens mij wel een normale manier van werken is in de normale wereld is dat je een overeenkomst met elkaar aangaat op papier met daarin de voorwaarden/afspraken.

Maarja in VvE land zijn fraudeurs en andere wazige bedrijfjes werkzaam….overigens spreek ik uit ervaring..mijn advies……laat dit los, het kost je je hart. SUC6 

Buurman

Buurman

op December 6, 2021

Probeer bij iemand die voorafgaand van de benoeming van de beheerder al lid was van de VVE , of bij het bestuur agenda en notulen van betreffende ALV op te vragen.

Als het goed is zijn die sowieso op te vragen bij de beheerder al weet ik niet of deze de stukken na zeven jaar mag verwijderen.

Als er geen getekende overeenkomst is heeft de VVE geen betalingsplicht lijkt me. Als dat zo is kan er geld worden teruggehaald. Dit kan je in elk geval gebruiken om zonodig druk te zetten om aan de stukken te komen.

De overeenkomst moet bij het bestuur opvraagbaar zijn. Zij zullen een getekend exemplaar hebben als de administratie op orde is. Er zal ongetwijfeld in staan of en op welke manier beheerder een (jaarlijkse) verhoging van de vegoeding wordt geregeld.

Dit kan je waarschijnlijk in een andere vorm terugvinden in de financiële verslagen van de afgelopen jaren.