Vervanging schoonmaakdienst

Bob

Bob

op June 10, 2020

Deze begrijp ik even niet ! 

Heb ik ooit ergens beweerd dat een bestuur meerjarige overeenkomsten zou mogen afsluiten ? Dat heb ik namelijk met zekerheid nooit ergens gedaan. 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Rob

Rob

op June 10, 2020

Oke...,
Dan hebben we blijkbaar geheel langs elkaar heen gepraat en heb ik het niet goed begrepen of verkeerd ingevuld.
Sorry ...!


Rancune is een giftig kwaad
Bob

Bob

op June 10, 2020

No sweat, eind goed al goed.  :-)

Heb ook nog wat over het HHR bij Hennie.

Quote

Artikel 10

1. De vergadering machtigt de bestuurder/beheerder tot verrichten van financiële handelingen die volgens de begroting zijn vooruitzien, voorzover deze een bedrag van 1500 niet te boven gaan.

2. Voor transacties die het bedrag van 1500 te boven gaan behoeft de bestuurder/beheerder de toestemming van de voorzitter

Unquote

Goed bedoeld waarschijnlijk, maar wat doet dit bestuur met een niet voorziene reparatie van zo'n €1000,00 ?

Lid 1 geeft 2 eisen waaraan gelijktijdig moet worden voldaan, onder de €1500,00 én voorzien op de begroting ! 

Armslag voor bestuur nihil.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op June 11, 2020

dan blijft het toch onder de 1500,00 E? met die 1000,00 E bedoel ik dus maar snap je vraag, wat als het erboven komt, dan komt de voorzitter in beeld lijkt me zo!

 

Deze kan dan toestemming geven eventueel....

Jaap

Jaap

op June 30, 2020

Je bent niet de eerste die de oude schoonmakers net zo hard weer terug krijgt.

 

 

Werkgelegenheid bij contractswisseling Van een contractswisseling is sprake indien een schoonmaakbedrijf- of glazenwassersbedrijf als gevolg van een heraanbesteding hetzelfde (of nagenoeg hetzelfde) object verwerft.Van een heraanbesteding in de zin van de CAO is sprake, indien dezelfde opdrachtgever een ander schoonmaak- of glazenwassersbedrijf dan het zittende schoonmaak- of glazenwassersbedrijf in de gelegenheid stelt om tegen een bepaalde prijs, het werk, te gaan verrichten. Onder heraanbesteding wordt ook verstaan een aanbesteding als gevolg van opzegging van het contract door het schoonmaak/glazenwassersbedrijf.De bepalingen van dit artikel gelden ook als een schoonmaak- of glazenwassersbedrijf een object verwerft of verliest na tussenkomst van een derde niet-schoonmaak- of glazenwassersbedrijf. Voorwaarden aanbieding De werkgever die door contractswisseling een object verwerft zal aan de werknemers die op het moment van de wisseling op het object werkzaam zijn een arbeidsovereenkomst aanbieden als: De werknemer tenminste 1,5 jaar op het object werkzaam is. Uitzendperioden en payroll worden meegeteld; De werknemer die op of na 1 januari 2012 nieuw* in dienst is getreden -anders dan door contractswisseling- beschikt over een door de branche erkend diploma en De werknemer beschikt over een geldig identiteitsbewijs of, indien wettelijk vereist, over een geldige verblijfsvergunning.

Voorwaarden aanbieding

  1. De werkgever die door contractswisseling een object verwerft zal aan de werknemers die op het moment van de wisseling op het object werkzaam zijn een arbeidsovereenkomst aanbieden als:
    • De werknemer tenminste 1,5 jaar op het object werkzaam is. Uitzendperioden en payroll
      worden meegeteld;
    • De werknemer die op of na 1 januari 2012 nieuw* in dienst is getreden -anders dan door contractswisseling- beschikt over een door de branche erkend diploma en
    • De werknemer beschikt over een geldig identiteitsbewijs of, indien wettelijk vereist, over een geldige verblijfsvergunning.

    Deze aanbiedingsverplichting geldt niet voor:

    • De werknemer die de AOW-gerechtigde leeftijd heeft bereikt;
    • De werknemer die langer dan 26 weken arbeidsongeschikt is;
    • De werknemer ingedeeld in de functie (ambulant) objectleider;
    • De werknemer die structureel meer werkt dan 48 uur per week bij één werkgever (tenzij voorafgaand aan de contractswisseling de uren boven de 48 uur zijn afgekocht overeenkomstig artikel 38 lid 6 CAO);
    • De werknemer die in strijd met artikel 5:8 van de Arbeidstijdenwet structureel nachtarbeid verricht bij één werkgever (tenzij voorafgaand aan de contractswisseling de uren in overtreding zijn afgekocht overeenkomstig artikel 38 lid 6 CAO of als er afspraken zijn gemaakt over een afbouwregeling).