vraag

vve van der palmstraat 62/64/66

vve van der palmstraat 62/64/66

op January 12, 2016

heb een vraag onze straat bestaat uit beneden huis en twee boven huizen dus per 3 woningen heb je een vve onze vve loop goed alleen naast ons hebben ze geen vve.maar vandaag kwam de buurman van naast ons na me toe deze woont in een bovenhuis.het huis onder hem is pas verkocht en die jongen kwam tijdens het technische rapport die hij heb laten maken voor de koop dat er div. gebreken waren.1 van die gebreken is dat er een paar vloer binten verrot zijn en deze moet worden vervangen.nu wil hij dat zijn boven buren daar aan mee betalen en hij heb een brief bij hun na binnen gegooid dat de kosten daar van 4000 euro is en dat ze binnen 8 dagen de tijd krijgen om te reageren anders na die 8 dagen gaat hij er van uit dat ze akkoord gaan.ook wil hij dat zij mee betalen met het weg halen van de puin die onder de vloer leg (de mevrouw de het beneden huis huurde had daar ongeveer 60 jaar gewoond).wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven ik vindt het heel raar en de buren weten ook geen raad.

vrgr Simon

Paul

Paul

op January 13, 2016

zoals ik het lees, maar verbeter me als ik het niet goed lees, hebben jullie zelf een vve die alles netjes voor elkaar heeft maar de buren niet, ze wonen echter wel in een pand welk een vve status heeft, dus onderhoud met drie woningen...

 

in dat geval heeft de nieuwe bewoner gelijk, tegelijk zou ik als ik de buren was als de donder een vve oprichten en eens goed gaan zitten met zijn drie-en om de situatie te bespreken EN, vooral dit, het hele pand grondig laten checken door een aannemer of bouwkundige om de staat te laten beoordelen maar vooral om te zien wat nu echt noodzakelijk onderhoud is, dat wat direct moet gebeuren, en onderhoud wat nog even kan wachten maar er wel aankomt...

 

je bent met, in dit geval, zijn drie-en verantwoordelijk, ook financieel dus, voor de onderhoudsstaat van dit gebouw...