VvE subsidies voor verduurzamen

ClaraSchippers

ClaraSchippers

op February 9, 2021

Wij zijn een VvE uit Rotterdam met 20 appartementen en hebben de wens om met het onderhoud van het dak ook te gaan isoleren. Waarschijnlijk combineren we dit met een aansluiting op de stadsverwarming.

Nu ben ik onderzoek aan het doen naar de subsidiemogelijkheden. De website van RVO vind ik onhandig en ik kwam deze website tegen om ISDE subsidie te checken. Alle voorwaarden staan mooi op een rijtje, alleen volgens mij kunnen we als VvE geen gebruik maken van de ISDE subsidie?

Toen ging ik verder lezen en nu blijkt ook de SEEH subsidie uitgeput te zijn. Dat is natuurlijk balen, want we kunnen dan geen subsidie krijgen voor de isolatie… Wel kunnen we onder de ISDE subsidie een korting krijgen voor aansluiten op het warmtenet.
Hebben jullie een idee wanneer de SEEH weer open gaat en tips?

Mvg, Clara

Paul

Paul

op February 10, 2021

voor jullie je aansluiten op het warmtenet check de tarieven, veelal is de aansluiting hebben duur (vastrecht dus)

 

dak isoleren omdat er een nieuw dak op moet is prima, misschien, is een vraag waard, kan de isolatie zo op de oude dakbedekking en daaroverheen de nieuwe dakbedekking, informeer hiernaar, scheelt echt in de kosten....

Zonnepanelen al aan gedacht en eventueel verwarmen via een warmtepomp?

 

vergeet ook niet dat er eventueel leningen zijn met een lage rente om dit soort maatregelen te financieren, denk ook om A++ glas....

https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/seeh/vve

ClaraSchippers

ClaraSchippers

op February 15, 2021

Hoi Paul, bedankt voor de informatie. Het vastrecht is inderdaad wel een probleem, maar het lijkt met onze collectieve gasketel toch een goedkoper alternatief. Een warmtepomp is interessant, maar wel prijzig in aanschaf. 

ISDE subsidie is wel mooi aan te vragen bij het warmtenet en de isolatie. Hopelijk gaat de regeling voor VvE ook snel weer open.